نخستین پیست قایقرانی اسلالوم استان اصفهان ماه آینده در دریاچه پارک شهرستان نجف آباد به مرحله بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید سلمان قاضی عسگر رییس هیات قایقرانی اصفهان اظهار داشت: پیست قایقرانی اسلالوم نجف آباد پس از احداث و تکمیل، می‌تواند برای رشته‌های کانوپولو، اسلالوم و آماده‌سازی آب‌های آرام در سطح منطقه‌ای و ملی و استانی مورد استفاده قرار گیرد.

او با بیان اینکه برآورد هزینه برای راه‌اندازی این پیست بالغ بر ۵۰ میلیون تومان است ادامه داد: نصب موانع، اصلاح شیب‌ها در برخی از قسمت‌های آن و مناسب سازی خطوط (لاین) در دریاچه از جمله کار‌هایی به شمار می‌رود که باید برای این پیست انجام داد.

رییس هیات قایقرانی اصفهان خاطرنشان کرد: این دریاچه حدود ۴۰۰ در ۵۰ متر طول و عرض دارد و عمق آن به طور متوسط حدود ۲ متر است و از آنجا که آب آن برای فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد و از چشمه مَرغاب در نزدیکی همان منطقه تامین می‌شود در تمام طول سال حتی زمان‌هایی که زاینده رود خشک است آب دارد بنابراین می‌تواند در طول سال برای رشته‌های مختلف قایقرانی مورد استفاده قرار گیرد.

قاضی عسگر با تأکید بر اینکه کیفیت آب این دریاچه برای شنا مناسب نیست، اما برای فعالیت رشته‌های قایقرانی هیچ اشکالی ندارد تصریح کرد: پیش‌تر قایقرانان شهرستان نجف آباد در این دریاچه تمرین می‌کردند و از لحاظ موقعیتی برای انواع اردو‌های استانی و ملی در بخش آقایان و بانوان مناسب است.

به گفته او هیات قایقرانی شهرستان نجف آباد در حال پیگیری برای احداث پیست و توسعه آن است.

او با اشاره به اینکه شمار ورزشکاران قایقرانی استان چندان زیاد نیست، گفت: با اینحال بالغ بر ۸۰ درصد دعوت شدگان به اردو‌ها و یا اعضای تیم‌های ملی را ورزشکاران اصفهانی تشکیل می‌دهد.

رییس هیات قایقرانی اصفهان اضافه کرد: کسب کرسی در کنفدراسیون آسیا، کسب سهمیه المپیک، برتری در مسابقات آسیایی و بین المللی و مقام‌های کشوری مانند رفتینگ، دستاورد‌های قایقرانان این خطه به شمار می‌رود که با برنامه‌ریزی و حمایت افزون‌تر می‌توان تعداد آن را افزایش داد.

قاضی عسگر درباره وضعیت این رشته در دوران همه گیری بیماری کووید-۱۹ خاطرنشان کرد: رشته‌های قایقرانی از لحاظ فاصله‌گذاری اجتماعی به شکلی است که خطر بسیار کمی دارد و می‌توان آن‌ها را با وجود شیوع ویروس انجام داد.

او افزود: بر همین اساس تمرینات تیم‌های مختلف و قایقرانان در شهر‌های مختلف استان بویژه اصفهان و در محل پارک پردیس در حال انجام است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار