دانش‌بنیان‌ها پنجره‌ای به بیکران/ تولید دوربین مدار بسته در یزد+ فیلم

یک شرکت دانش بنیان یزدی توانست با بهره گیری از توان مهندسان داخلی دستگاه های منحصر به فرد در زمینه دوربین های مدار بسته را تولید کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه چالش بیکاری و نبود شغل مناسب در کشور بسیار پررنگ بوده و برای همگان قابل‌لمس است و بسیاری از شرایط موجود گلایه دارند. اما در کنار این گلایه‌ها باید به این موضوع نیز توجه داشت که شاید نوع نگاه جوانان به شغل مشکل دارد، زیرا برخی اشتغال را تنها استخدام در ادارات و یا مراکز دولتی می‌دانند.

شرکت‌های دانش‌بنیان از عوامل اصلی توسعه اقتصادی، رشد تولید ملی و یکی از راهکارهای اساسی خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک هستند، ظرفیتی که در شرایط کنونی کشور نیازمند حمایت جدی‌تر است.

حسام اسلامی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  گفت: شرکت ما توانسته با بهره گیری از توان مهندسان داخلی، دستگاه‌های منحصر به فردی را در زمینه فناوری تولید دوربین‌های مدار بسته و سوییچ شبکه طراحی و بومی سازی کند.

او افزود: طراحی و ساخت سوییچ‌های شبکه، دوربین‌های مدار بسته، دستگاه‌های ضبط تصاویر و تجهیزات پسیو شبکه از جمله دستاورد‌های تکنولوزیکی این شرکت در مدت ۱۲ سال حضور فناورانه در صنعت کشور است.

سورنا ستاری، معاون علمی رییس جمهور در بازدید از این شرکت دانش بنیان گفت:خوشبختانه جهت گیری استان یزد به سمت اقتصاد دانش بنیان در حال حرکت است و بازدید از این شرکت، حرکتی نمادین برای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان است.

ستاری ادامه داد: این شرکت ۲۰۰ میلیلرد تومان گردش مالی دارد و توانسته در کمترین حجم از لحاظ فیزیکی و آلودگی زیست محیطی، تجهیزات پیشرفته تکنولوژیکی تولید کند.

با اجرای طرح توسعه این شرکت چهار خط تولید به خطوط تولید این شرکت اضافه شده و میزان اشتغال آن از ۵۵ نفر به صد نفر در پایان سال ۱۴۰۰ می‌رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/پ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.