سازمان ملل اعلام کرد تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا بر بیش از یک میلیارد دانش آموز در سراسر جهان اثر گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری الجزیره، سازمان ملل متحد اعلام کرد همه گیری کرونا سبب شده است بزرگترین اختلال در سیستم آموزشی در طول تاریخ به وقوع بپیوندد؛ بطوری که مدارس در ۱۶ کشور در نیمه ژوئیه بسته شدند و بیش از یک میلیارد دانش آموز در جهان تحت تأثیر این مسأله قرار گرفتند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در سخنانی گفت: باید پس از آنکه انتقال ویروس (کرونا) تحت کنترل درآمد، بازگشایی مدارس در اولویت باشد.

گوترش در راه اندازی کمپین «آینده ما را نجات دهید» سازمان ملل همچنین گفت: اقدامات قرنطینه‌ای سبب شده ۴۰ میلیون کودک از رفتن به پیش دبستانی محروم بمانند. این‌ها در حالی است که بیش از ۲۵۰ میلیون کودک نیز پیش از آغاز همه گیری کرونا در خارج از مدرسه‌ها به سر می‌بردند.

او همچنین افزود: اکنون ما با فاجعه‌ای نسلی روبرو هستیم که می‌تواند «پتانسیل‌های بشری ناگفته» را هدر دهد و دهه‌ها پیشرفت را تضعیف کرده و نابرابری‌ها را تشدید کند.

او در ادامه گفت: ما در لحظاتی سرنوشت ساز برای کودکان و جوانان جهان هستیم. این تصمیمی که دولت‌ها و شرکای آن‌ها اکنون اتخاذ می‌کنند، تأثیری ماندگار بر صد‌ها میلیون جوان و نیز چشم انداز توسعه کشور‌ها برای دهه‌های آتی خواهد داشت.

طیف اعلام سازمان ملل، بسته بودن مدارس و دیگر فضا‌های آموزشی بر ۹۴ درصد از جمعیت دانش آموزان جهان و تا ۹۹ درصد از کشور‌های کم درآمد و یا با درآمد کمتر از میزان متوسط، تأثیر گذاشته است.

کرونا تا کنون بیش از ۱۸ میلیون و ۴۸۶ هزار نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده و بیش از ۶۹۸ هزار را تا کنون به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
روی دانشجویان هم تاثیر گذاشته
آخرین اخبار