قادری گفت: ترویج تغذیه با شیر مادر کلیدی برای اهداف توسعه پایدار و فراتر از سلامت انسان‌ها بر سلامت سیاره اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر که از سوی سازمان بهداشت جهانی ۱۰ تا ۱۶ مرداد ماه به این مناسبت نامگذاری شده است، گفت: شعار هفته جهانی ترویج تغذیه با شیرمادر، سیّاره‌ای سالم با حمایت از تغذیه با شیرمادر است.

او با بیان اینکه سلامت سیاره به مفهوم سلامت تمدن بشری و سیستم‌های طبیعی وابسته به آن تعریف می‌شود، افزود: برای حفظ سلامت سیاره باید به دنبال راهکار‌هایی باشیم که هم انسان‌ها و هم کره زمین از آن سود ببرند و بدون به خطر انداختن نسل‌های آینده، نیاز‌های نسل فعلی برآورده شده و توسعه پایدار تضمین گردد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر این اساس ترویج تغذیه با شیر مادر برای اهداف توسعه پایدار کلیدی است، زیرا فراتر از سلامت انسان‌ها بر سلامت سیاره اثر می‌گذارد.

قادری با اشاره به تأثیرگذاری تغذیه با شیر مادر بر سلامت سیاره زمین افزود: دادن شیر مادر بهترین کار برای مادر و بهترین تغذیه برای شیرخوار است.

او با اشاره به مزایای شیر مادر عنوان کرد: شیر مادر انسان‌ها و کره زمین را در معرض مواد شیمیایی و سموم قرار نمی‌دهد و چه بسا موجب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:وقتی کودک قادر به تغذیه مستقیم از پستان است، دیگر نیازی به گرم کردن شیر نیست، بدن مادر تمام مواد مناسب را در دمای مناسب تهیه می‌کند.

طبق اظهارات قادری می‌توان گفت که شیر مادر یک منبع تجدید پذیر است، اما تهیه شیرخشک منابع انرژی را مصرف می‌کند.

او تصریح کرد: محافظت و حمایت از شیردهی یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که ما می‌توانیم برای داشتن سیاره سالم‌تر و حل بحران محیط زیستی به جامعه یاری برسانیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.