رئیس جمعیت هلال احمر رامهرمز از برگزاری جلسه غنی سازی اوقات فراغت جوانان در این شهرستان خبر داد.

 محمد فارسی مدان رئیس جمعیت هلال احمر رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جلسه غنی سازی اوقات فراغت جوانان تحت عنوان شوق رویش در این شهرستان با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله کذاری اجتماعی برگزار شد.

او در ادامه بیان داشت:باتوجه به اینکه جوانان در اوقات فراغت تابستانه به سر می‌برند و شرایط موجود شیوع کرونا ویروس باعث شده که جوانان گاهی دچار افسردگی و بی حوصلگی شوند.

فارسی مدان افزود: ما می‌توانیم کلاس‌های را به صورت حضوری با تعداد کم و رعایت نکات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی و همچنین برخی از کلاس‌ها را نیز به صورت مجازی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان برگزار کنیم.

صاحب نظران علوم اجتماعی، اوقات فراغت را معیار مناسبی برای تشخیص سلامت و استحکام ساختار تربیتی جامعه می‌دانند و بر این باورند که بهره برداری شایسته از زمان‌های فراغت، جامعه را به سوی سازندگی اخلاقی و شکوفایی اقتصادی هدایت می‌نماید و استفاده نامناسب از آن، منجر به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی و کاهش رشد اقتصادی خواهد شد.

توجه به چگونگی گذران اوقات فراغت در نوجوانان و به ویژه جوانان، به دلیل ورود ناگهانی آنان به اجتماع و در نتیجه افزایش احتمال بروز رفتار‌های نامتعادل و پر خطر در این اوقات، از اهمیت فراوانی برخوردار است، بنابراین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از غفلت از جوانان در ایام فراغت شان و در عین حال بهره گیری مناسب از توان مندی‌های آنان در این اوقات، ضمن توجه به ضرورت فراهم ساختن وسایل تفریح و آرامش آنها، به برنامه ریزی دقیق و سودمند نیاز است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.