مدیر کل شیلات خوزستان از رهاسازی بچه ماهی با هدف حفظ ذخایر آبزیان در استان خبر داد.

فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در مرکز تکثیر، بچه ماهیان بومی سوسنگرد ماهی بنی، شیربت، گطان، برزم و عنزه تولید و برای بازسازی ذخایر آبزیان شامل رودخانه، تالاب، بند آبخیزداری، مخازن سد و سد‌های تنظیمی منابع آب‌های داخلی استان رها سازی می‌شوند.

او با اشاره به اینکه کار رهاسازی ماهی از خرداد تا پایان شهریور ماه هر سال  انجام می‌شود، افزود: ماهیان کپور، بومی، آمور، فیتوفاگ، بیگ هد به صورت محدود در مراکز پرورش ماهیان گرمابی تولید و تکثیر صورت می‌گیرد.

ابوعلی تصریح کرد: هدف بازسازی ذخایر آبزیان حفظ و حراست ماهیان با ارزش ژنتیکی بومی در منابع آبی، افزایش تولید، بهبود اکوسیستم آبی، ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بومی و بهبود معیشت آنها، رونق صنعت توریسم و گردشگری و ماهیگیری تفریحی و جلوگیری از مهاجرت افراد محلی به شهر‌ها است.

این مقام مسئول در خصوص لارو یا بچه ماهی که در مزارع پرورش ماهیان گرمابی سطح استان کشت و پرورش داده می‌شوند، گفت: پیش بینی می‌شود ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی در مراکز تکثیر ماهیان گرمابی استان تولید شود و برای فروش و صادرات ماهیان پرواری به بازار‌های داخلی و خارجی از جمله کشور عراق انتقال داده می‌شوند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.