مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بی توجهی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس را در پی خواهد داشت.

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیان کرد: در اولین روز‌های شیوع بیماری کرونا در کشور، کارگروه پدافند غیر عامل برای اتخاذ راه کار‌های لازم برای پیشگیری از این بیماری در شهرستان مهاباد تشکیل شد.

او افزود: تا ۲۰ اردیبهشت ماه میزان ابتلای بیماران به کرونا به علت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی بازار با شیب کند همراه بود و بعد از آن به دلیل اطمینان کاذب از پایان یافتن بیماری در فصل گرما و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان میزان ابتلا به کرونا در این شهرستان افزایش یافت.

سخنگوی اطلاع رسانی کرونا در مهاباد اظهار کرد: وجود پنج راه مواصلاتی و جاذبه‌های گردشگری در مهاباد هرچند در ایام گذشته به عنوان یک فرصت برای این شهرستان به حساب می‌آمد، ولی با توجه به حضور جمع کثیری از مسافران و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی از سوی آنان و تعدادی از شهروندان هم اکنون به عنوان یک عامل تهدید در شهرستان به شمار می‌رود.

بهزاد با تاکید بر افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه بهداشت و سلامت، ادامه داد: شهروندان همانگونه که در روز‌های آغازین شیوع این بیماری بصورت خودجوش با تعطیلی کسب و کار خود به یاری مسئولان آمدند امروز نیز برای کنترل آن و پاره کردن زنجیره انتقال باید پای کار آمده و با احساس مسئولیت بیشتر اقدام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند.

او اضافه کرد: هم‌اکنون در مجموع ۱۰ نفر (هفت نفر مثبت و سه نفر مشکوک) در بیمارستان این شهرستان بستری هستند که از این تعداد چهار نفر در آی سی یو بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با قدردانی از مشارکت خیرین سلامت گفت: با اهدای هشت دستگاه ونتیلاتور، تخت‌های آی سی یو و ۲ دستگاه دیالیز خوشبختانه وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان از شرایط خوبی برخوردار شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.