رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان درباره نحوه استراحت ورزشکاران توضیحاتی را بیان کرد.

احمد باقری مقدم رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان، در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بهترین حالت برای خوابیدن گفت: بهترین حالت خوابیدن به گونه‌ای است که ستون فقرات حالت طبیعی خودش را حفظ کند. به شکلی که نه خیلی خمیده و نه خیلی صاف باشد.

عضو هیئت رئیسه انجمن پزشکی ورزشی کشور ادامه داد: شکل درست خوابیدن باعث می‌شود کمترین فشار به ستون فقرات وارد شود.

باقری مقدم افزود: هنگامی که به پهلو می‌خوابید، یک بالش بین زانوهای خود و یک حوله تا شده زیر کمر قرار دهید. در زمان خوابیدن به پشت هم بهتر است یک بالش کوچک زیر زانو‌ها و یک حوله تا شده و کم ارتفاع زیر کمر بگذارید. این اقدامات باعث می‌شود ستون فقرات حالت طبیعی خود را حفظ کند.

این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: باید هنگام بلند شدن از تخت خواب نکاتی را مورد توجه قرار داد. یکی از کم خطرترین روش‌ها برای برخاستن از تخت به این شکل است که به یک سمت و روی پهلو بچرخید، سپس پا‌ها را از زانو خم کرده و آن‌ها را از تخت آویزان کنید. در این حالت به کمک دست، بالاتنه را بلند کرده و بنشینید.

رئیس آکادمی علوم ورزشی لوافان اصفهان افزود: به خاطر داشته باشید که باید برای برخاستن، پا‌ها را تا حد امکان به تخت نزدیک کنید، به گونه‌ای که پا‌ها زیر باسن قرار بگیرند و سپس با اندکی خم شدن به جلو و حفظ حالت صاف کمر، بلند شوید.

باقری مقدم در پایان تاکید کرد: با این روش، کمر در معرض کمترین آسیب قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
بااعصاب خودچگونه مسلط باشیم مخصوصافکرزیادتشکر
آخرین اخبار