مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، دستورالعمل های استانی برگزاری مراسمات محرم تدوین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در جلسه کارگروه محرم استان سمنان گفت: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود دستورالعمل های استانی برگزاری مراسم های محرم باید تدوین شود و در آن برگزاری ایستگاه‌های پذیرایی منع شود.

او افزود: جلسه‌ای برای اقناع روئسای هیئت مذهبی استان باید برگزار شود تا موضوع اهمیت مشکل کرونا برای آن‌ها تبیین شود.

شکری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه گفت: اصل در برگزاری مراسمات برگزاری مراسم‌های محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است که مطابق آن دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند.

او افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود باید در اقناع برگزار کنندگان مراسم های محرم همکاری داشته باشند.

چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرودنیز در این جلسه گفت: باتوجه به اوج گیری دوباره کرونا در استان و حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود باید تلاش شود تا به هر نحوی از تجمعات جلوگیری شود.

او افزود: توصیه موکد باید شود تا کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند از حضور در مراسمات پرهیز کنند و از فضای مجازی مراسمات را دنبال کنند.

جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در این جلسه با اشاره به موج دوم کرونا در استان گفت: متاسفانه درک درستی از شرایط خطرناک در استان وجود ندارد ومردم باید این شرایط را درک کنند.

او در ادامه بیان کرد: شرایط به وجود آمده در خصوص بیماری کرونا باید برای مردم تبیین شود تا دستورالعمل ها به شکل صحیح اجرا شود و از بدتر شدن شرایط جلوگیری شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.