به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون در پیامی از تلاشهای رسانه نگاران در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گستردهای که برای موضوع اهدای خون انجام میدهند و خصوصا همکاری که طی چند ماه اخیر برای گسترش فرهنگ اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کووید ۱۹ نشان داده اند تقدیر و تشکر کرد.
مدیر عامل سازمان انتقال خون در این پیام صدا و سیما را فراگیرترین رسانه خواند که در دور افتادهترین نقاط کشور نیز فرهنگ سلامت را در تمام سطوح جامعه انتشار میدهد و در کنار سایر رسانهها در بحرانهای سلامت نقش مهمی را ایفا میکند و در مقاطع زمانی مختلف مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و گسترش بیماریها به صورت شبانه روزی به انجام وظیفه میپردازد.
او از رسانهها خواست در بحران فراگیر کووید ۱۹ همراهی بیشتری با سازمان انتقال خون داشته باشند و افزود: انتشار پیامها، اخبار و تحلیلها و تولیدات مرتبط با سازمان انتقال خون ایران به تبیین نقش و جایگاه حیاتی این مجموعه خدمتگزار کمک خواهد کرد.
عشقی با تاکید بر فرصت به وجود آمده در گسترش اطلاعات به واسطه فراگیری اینترنت و فضای مجازی گفت: امروز بخشی از وظیفه گردش خبر را رسانهها در فضای مجازی سردمداری میکنند و همان محتوا به کرات در میان اقشار مردم باز نشر میشود و مردم خود نیز رسانههایی مستقل به شمار میروند که عملکرد، کاستیها و نیازهای مربوط به سلامت جامعه را به یکدیگر و متولیان سازمانها گوشزد میکنند.
مدیرعامل سازمان انتقال خون با مباهات به سابقه فرهنگی سازمان انتقال خون، افزود: آغاز شکل گیری سازمان انتقال خون ایران توسط رسانه و با یک فیلم کلید خورد و از همان ابتدا رسانهها رکن مهم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سازمان بودند. البته ادامه و گسترش این فعالیتها برعهده روابط عمومی سازمان است.
او ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران رسانهها خصوصا خبرنگاران که در خط مقدم رویدادها با کلیه روشهای اطلاع رسانی به آگاهی بخشی و آموزش و بسیج افکار عمومی برای سلامت همت میگمارند روز خبرنگار را تبریک گفت و از آنان خواست تا در ماههای پیش رو علاوه بر بحران کرونا به پررنگ کردن نقش بانوان در اهدای خون و نیز به مرور تاریخچه انتقال خون در سالهای دفاع مقدس به ویژه در هفته دفاع مقدس بپردازند.
انتهای پیام/