رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: شهرداری این شهر به وظایف قانونی خود در قبال روستا‌های حریم مشهد عمل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهناز رمارم رئیس شورای اسلامی مشهد در نشست شورای اسلامی مشهدبا اشاره به موضوع حمل ونقل بین شهری و روستایی و چالش‌های آن گفت: از مجموع راه‌های روستایی شهرستان تنها ۴۵ درصد آسفالت شده است و بقیه خاکی است این در حالی است ایجاد راه دسترسی آسفالته برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار الزام قانونی دارد.

او با اشاره به جمعیت بالای روستایی و تردد زیاد بین مشهد و روستا‌های اطراف آن، افزود: با توجه به درآمد قابل توجه سالانه شهرداری مشهد از منطقه حریم این کلانشهر و الزام قانونی آن نهاد به خدمت رسانی به ۱۳۵ روستای حریم از محل درآمدهای مذکور، شهرداری مشهد می‌تواند در خصوص تامین راه‌های روستایی در این بخش تفاهمنامه‌هایی منعقد کند.

رئیس شورای اسلامی مشهد همچنین شمار روستای بالای ۵۰ خانوار در شهرستان مشهد که فاقد جاده آسفالته هستند را قابل توجه دانست.

رمارم بیان کرد: راه‌اندازی اتوبوس به شهر رضویه مصوبه الزام آور قانونی شورای همتای استانداری را دارد که طی آن اتوبوسرانی مشهد ملزم به ارائه خدمات موقت و مطلوب به شهر رضویه شده است.
 
او تصریح کرد: در حال حاضر از حدود ۱۵ دستگاه اتوبوسی که به این خط اختصاص یافته است حدود ۱۰ دستگاه معمولا خراب است و اصولا این خدمات به شکل مطلوب و در شان مردم منطقه ارائه نمی‌شود.
بیشتربخوانید:


رئیس شورای اسلامی مشهد با اشاره به کمبود بودجه راهداری و وضعیت نامناسب راه‌های روستایی این شهرستان تاکید کرد: فرمانداری مشهد باید در جذب بودجه لازم برای راهداری توجه ویژه‌ای کند چنانکه اعلام شد بودجه پارسال راهداری مشهد ۴۵ میلیارد ریال بوده است که امسال به ۲۵ میلیارد ریال کاهش یافته است.

رمارم اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد کار گروه تخصصی با حضور کارشناسان حوزه حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شود تا از تبصره‌های بودجه‌ای موجود برای اجرای طرح‌های راهداری و راه سازی بودجه قانونی برای مشهد تامین و تخصیص یابد.
 
سعید حسینقلی زاده مقدم مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد هم در این جلسه در پاسخ به مطالبه شهروندان شهر رضویه مبنی بر تقویت خطوط اتوبوسرانی بین مشهد و رضویه گفت: ارائه خدمات اتوبوسرانی خارج از این شهر در شرح وظایف قانونی این نهاد نیست و ارائه خدمات کنونی نیز با تایید شورای هماهنگی ترافیک استان (همتا) انجام شده است.
 
او در خصوص راه اندازی خطوط بی. آر. تی نیز افزود: راه اندازی این نوع خطوط در جاده‌های برون شهری ممکن نیست چرا که ساختار فنی لازم از جمله ایزوله شدن مسیر بی. آر. تی در محور مشهد به رضویه مقدور نیست لذا امکان بهره برداری از این خطوط نیست.

جواد پورعلی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشهد نیز گفت: مشکل عمده در این شهرستان کاهش بودجه راهداری نسبت به سال‌های گذشته است.

او افزود: سال گذشته بودجه این اداره ۴۵ میلیارد ریال بوده است که تنها ۱۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است این در حالی است که امسال بودجه جذب شده ادارات راهداری سایر شهرستان‌های استان از مشهد بیشتر بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشهد ادامه داد: این شهرستان هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی بین‌شهری و ۸۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد.

پورعلی مجموع طول راه‌ها در خراسان رضوی را نیز ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر شامل ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر جاده بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی عنوان کرد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.