شورای امنیت سازمال ملل متحد امروز با انتشار بیانیه ای حمله بر زندان مرکزی شهر جلال آباد در ولایت ننگرهار را یک عمل تروریستی خواند و آن را محکم کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت سازمال ملل متحد امروز (پنجشنبه ۱۶ اسد/ مرداد) با انتشار بیانیه ای حمله بر زندان مرکزی شهر جلال آباد در ولایت ننگرهار را یک عمل تروریستی خواند و آن را محکم کرد.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: اعضای شورای امنیت این نهاد حمله تروریستی داعش بر زندان ننگرهار را که دستکم ۲۹ تن به شمول غیر نظامی ها کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند شدیدا محکوم می کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در این بیانیه خواستار بازداشت و محاکمه هر چه زودتر عاملان حمله گروه تروریستی داعش بر زندان ننگرهار شده است.

در این بیانیه آمده است: «اعضای شورای امنیت عمیق‌ترین همدردی و تسلیت خود را به خانواده های قربانیان و دولت افغانستان ابراز کرده و برای کسانی که زخمی شده اند آرزوی بهبودی سریع و کامل دارد.»

گفتنی است که شماری از مهاجمان مسلح شام روز یکشنبه (۱۲ اسد/ مرداد) به زندان عمومی ولایت ننگرهار در شهر جلال‌آباد مرکز این ولایت حمله کردند. این حمله با انفجار یک موتر بمب‌گذاری شده آغاز شد و نزدیک به ۲۱ ساعت به طول انجامید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار