هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: خلیج فارس از ظهر امروز با افزایش سرعت باد مواج می‌شود و ارتفاع موج به ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسدو

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر امروز با افزایش سرعت وزش باد‌های بیشتر شمالی،  خلیج فارس مواج می‌شود و این شرایط فردا هم ادامه دارد.

زهرا راستگو افزود: همچنین در این مدت به سبب وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک در برخی نقاط استان وجود دارد. دمای هوا تا پایان هفته تغییر خاصی ندارد و پیش بینی می‌شود از اوایل هفته آینده به طور نسبی کاهش یابد.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته، برازجان با ۴۷.۵ درجه و اهرم و خورموج با ۴۷ درجه بیشترین دما را داشته‌اند و به جز دیر که دمای ۳۹ درجه را گزارش کرده، هفت ایستگاه دیگر هواشناسی دمای ۴۰ تا ۴۴ درجه را ثبت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر همچنین گفت: آسمان استان تا پیش از ظهر فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی ساعات وزش باد و در برخی نقاط باد و گرد و خاک، خواهد بود.

راستگو افزود: جهت وزش باد هم امروز بیشتر شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۲ تا ۴۰ و در سواحل جنوبی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۱۰ تا ۳۴ و در سواحل جنوبی گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: ارتفاع موج هم امروز در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر  است که از بعدازظهر به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر می‌شود اما فردا در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، در سواحل مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۰۲ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۱۵، جزر دوم ساعت ۱۷:۴۲ و مد دوم ساعت ۲۳:۳۰ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.