رئیس اداره نام‌گذاری معابر و تابلونویسی شهرداری مشهد گفت: خیابان سرخس در مشهد به "شهدای فاطمیون" تغییر نام یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ناهید فربدنیا رئیس اداره نام‌گذاری معابر و تابلونویسی شهرداری مشهد گفت: این تغییر نام به درخواست مکرر شهروندان ساکن این محل و بر اساس مصوبه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد انجام شد.

او افزود: همچنین یکی از معابر فرعی این خیابان یعنی سرخس ۳ به درخواست اهالی به نام "شهدای زینبیون" نام‌گذاری شده است.


بیشتر بخوانید: 


حجت‌الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی هم در خصوص نام‌گذاری معابر مشهد به نام شهدا گفت: ۳۵ هزار خیابان و معبر و کوچه فرعی در مشهد به نام شهدای محلی و کشوری نام‌گذاری شده است.

 او افزود: در حال حاضر اسامی مبارک ۶ هزار و ۶۰۰ شهید زینت بخش معابر و کوچه‌های مشهد است و بر اساس برنامه مشترک با شهرداری در کمیته نام‌گذاری، به درخواست خانواده شهدا، کوچه و معابر نزدیک منازل این عزیزان به نام شهیدشان نام‌گذاری می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: خانواده شهدا می‌توانند با دریافت معرفی نامه از بنیاد شهید به اداره فرهنگی شهرداری منطقه محل سکونت خود مراجعه و فرم درخواست نام‌گذاری را تکمیل کنند و پس از تایید در صحن علنی شورای شهر مشهد، خیابان یا کوچه به نام آن شهید نام‌گذاری می‌شود.

حجت‌الاسلام معصومی با اشاره به اینکه نام معبری که نام شهید دارد تحت هیچ شرایط تغییر نمی‌کند بیان کرد: اولویت درخواست و نام‌گذاری با والدین، همسر، فرزندان، خواهر و برادر شهید است و اگر کوچه نام شهید نداشته باشد به نام شهید نام‌گذاری می‌شود.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.