از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ مورد پایش از محل دفن زباله در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به این نظارت بر دفن اصولی زباله‌ها به شدت دنبال می‌شود گفت: هم اکنون ۲۰ پرونده دفن غیراصولی زباله در مراجع قضایی استان در دست پیگیری است.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ مورد پایش از محل دفن زباله در سطح استان انجام و به شهرداران، دهیاران و بخشداران متخلف تذکر داده شد که در صورت رعایت نکردن تذکرات، این افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ مورد پایش از محل دفن زباله در سطح استان انجام شد.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا ادامه داد: با شیوع این ویروس نظارت بر اماکن دفن زباله و پسماند در استان افزایش یافته است.

احمدی گفت: با توجه به اینکه ماسک‌ها و دستکش‌ها نیز در این ایام به عنوان زباله عفونی محسوب می‌شود، اداره کل حفاظت محیط زیست به عنوان یک مرجع نظارتی، به دفن بهداشتی این زباله‌ها نظارت می‌کند.

او افزود: به منظور نظارت بیشتر بر دفن زباله به شهرداران، بخشداران، دهیاران، استاندار و فرمانداران استان بخشنامه ارسال شد که جلوی فعالیت زباله گرد‌ها گرفته شود، دفن اصولی زباله با حفر ترانشه و دفن زباله و ریختن آهک انجام شود.

احمدی بر بی خطرسازی زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی، مطلب‌ها و آزمایشگاه‌ها تأکید و اضافه کرد: قرار دادن سطل زباله مخصوص دستکش و ماسک در ادارات و همچنین مناطق پر تردد شهر مورد تأکید است.

او گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ تن زباله در استان تولید می‌شود که به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای بازیافت، کمپوست و اجرایی نشدن طرح‌های تفکیک از مبداء این زباله‌ها به صورت سنتی دفن می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار