دیپلمات پیشین آمریکایی: معامله قرن به زیان فلسطین است

نماینده سابق آمریکا در مذاکرات سازش اذعان کرد طرح معامله قرن غیرمنصفانه و به زیان فلسطینیان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مارتین اندیک، فرستاده سابق واشنگتن در مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطین از معامله قرن به عنوان طرحی غیرمنصفانه برای فلسطینیان یاد کرد.

اندیک تاکید کرد معامله قرن طرحی غیر منصفانه و ناعادلانه است، زیرا مسائل مهم از جمله مرزها، امنیت، سرنوشت قدس، آوارگان را به نفع رژیم صهیونیستی حل و فصل می‌کند.

این مقام سابق آمریکایی با تاکید بر اینکه طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری خارج از چارچوب پیمان اسلو و مذاکرات سازش است، آمادگی دولت واشنگتن برای حمایت از این اقدام را از دلایل شکست معامله قرن دانست.

اندیک با ارزیابی اجرای طرح الحاق کرانه باختری به عنوان بدترین اتفاق ممکن، گفت این اقدام شانس تحقق راه حل دو کشور را برای همیشه از بین خواهد برد. این مقام آمریکایی با یادآوری این موضوع که ۶۰ درصد از حامیان ترامپ را انجیلی‌های این کشور تشکیل می‌دهند گفت جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ ممکن است برای کسب آرای این گروه به نفع رئیس جمهور فعلی، تا پیش از انتخابات نوامبر اقداماتی در خصوص طرح الحاق صورت دهد.

اندیک زمان رونمایی از معامله قرن را کاملا سیاسی دانست تا در آستانه انتخابات کنست بتواند پیروزی بنیامین نتانیاهو را تضمین کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار