«احمد ابوالغیط» امروز شنبه در سفری برای بازدید از بندر فاجعه‌دیده بیروت، وارد لبنان شد و بر حمایت از این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  النشره، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب امروز (شنبه) به منظور بررسی پیامد‌های انفجار بندر بیروت وارد لبنان شد.

ابوالغیط به محض ورودبه فرودگاه بیروت گفت: آماده کمک رسانی به لبنان هستیم و ضمن همبستگی با این کشور، در روند تحقیق شفاف درباره این انفجار نیز آماده کمک هستیم. همبستگی همان نجات لبنان است و امر مطلوب، همبستگی لبنانی‌ها برای مقابله با این اوضاع است.

ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد دبیرکل اتحادیه عرب برای دیدار با میشل عون به کاخ بعبدا می‌رود.

وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت در عصر سه شنبه گذشته و تخریب بیش از ۸۰ درصد از این بندر و از بین رفتن سیلوی گندمی که در این بندر بوده، این کشور را دچار بحران انسانی، اقتصادی کرده است.

به گفته صلیب سرخ و وزارت بهداشت لبنان، در انفجار بیروت ۱۵۴ نفر کشته و حدود ۶ هزار نفر زخمی شده‌اند. همچنین بیش از ۶۰ نفر بر اثر این حادثه مفقود شده‌اند و نیرو‌های امدادی در حال جستجو برای پیدا کردن این افراد هستند.

استاندار بیروت نیز اعلام کرد که شعاع انفجار بیش از ۲۵۰۰ تن نیترات آمونیوم ذخیره شده تا ۱۰ کیلومتر بوده است و موجب تخریب بیش از ۸ هزار منزل مسکونی و بی‌خانمان شدن شمار زیادی شده است.

دستگاه امنیتی و قضایی لبنان متعهد شده اند که طی روز‌های آینده نتایج تحقیقات اولیه علت این حادثه را اعلام کنند و عاملان آن را مجازات کنند.

کشور‌های مختلف جهان پس از وقوع این حادثه کمک‌های پزشکی، تجهیزات درمانی و بیمارستان‌های پیش ساخته خود را به لبنان ارسال کردند، ایران نیز دو محموله کمک‌های پزشکی به بیروت ارسال کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار