وزیر دارایی لبنان از برقراری تماس‌هایی در سطح بین‌المللی برای بازسازی بندر بیروت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزیر دارایی لبنان در سخنانی از برقراری تماس‌هایی در سطح بین المللی برای بازسازی بندر بیروت خبر داد.

«غازی وزنی» وزیر دارایی لبنان در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: لبنان هم اکنون شاهد نوعی فاجعه بشری، اجتماعی و اقتصادی است.

او در ادامه افزود: ما نیازمند کمک‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله غذا، دارو و مواد ساختمانی هستیم.

وزیر دارایی لبنان در ادامه تصریح کرد: ما تماس‌هایی را در سطوح بین المللی در خصوص بازسازی بندر بیروت به انجام رسانده ایم.
او همچنین خاطر نشان کرد: ما از فرانسه خواسته ایم اعتباراتی را با هدف حمایت مالی از لبنان و به منظور واردات مواد ضروری اختصاص دهد.

سخنان وزیر دارایی لبنان در حالی بیان شده است که ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده قرار است فردا یکشنبه ظهر به وقت گرینویچ، کنفرانس اهداکنندگان در پی انفجار بیروت در حمایت از لبنان و با همکاری سازمان ملل متحد در پاریس برگزار شود.

سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد در خصوص وقوع بحرانی بشری در لبنان در پی انفجار اخیر هشدار داده اند. این در حالی است که لبنان پیش از این نیز از یک بحران اقتصادی شدید رنج می‌برد.

طبق اعلام «برنامه جهانی غذا» این انفجار مانع ورود امداد‌های غذایی و بشردوستانه به شهر بیروت از طریق بندر می‌شود؛ همچنانکه جلوی ورود کالا‌های اساسی را خواهد گرفت و سبب افزایش سریع قیمت‌ها می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت هم در خصوص تأثیرات این خرابی‌ها که به بخش بهداشتی لبنان وارد شده، هشدار داده؛ بطوری که این مسأله سبب خروج سه بیمارستان در بیروت از سرویس دهی شده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در حادثه مهیب انفجار بیروت بیش از ۱۵۰ نفر کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند. یک مقام وزارت بهداشت لبنان هم امروز از ناپدید شدن بیش از ۶۰ تن در پی این انفجار خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
لعنت به ندونستم کاریهاشون مگه میشه ماده خطرناک ۶ سال بلاتکلیف اونجا انبار بشه مگه داریم ؟؟؟؟!!!!!!
آخرین اخبار