قرار است در آینده نزدیک، برخی از دارندگان سهام عدالت به پشتوانه سهام خود کارت اعتباری دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  کارت های اعتباری نوعی از کارت های بانکی هستند که استفاده از آن ها گستره جهانی پیدا کرده است. مردم بیش از ۱۰۰ کشور در دنیا از این قبیل کارت ها استفاده می کنند؛ کارت هایی که پشتوانه اخذ آن ها اعتبار فرد است.

در کشور ما هم بعد از آزاد سازی سهام عدالت قرار بر این شد تا افرادی که روش مستقیم فروش سهام خود را انتخاب کرده اند، درصورت تمایل از فروش سهام خود خودداری کرده و از این سهام به عنوان پشتوانه ای برای دریافت کارت اعتباری استفاده کنند 
 
تصمیمی که پس از جلسه شورای هماهنگی اقتصادی رئیس جمهور و اعلام رئیس کل بانک مرکزی اتخاذ شده بود. تصمیمی که براساس آن مشمولان سهام عدالت می توانند از طریق بانک های عامل تا سقف ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند.

کارت های اعتباری یکبار مصرف نیستند

وثوقی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن حمایت از طرح مسوولان مبنی بر پشتوانه بودن سهام عدالت برای دریافت کارت اعتباری بیان کرد: این طرح خوب دارای ابهاماتی از جمله مشخص نبودن رده سنی متقاضیان، گروه های شغلی و چگونگی نحوه دریافت این کارت ها است.
 
او با اشاره به تجارب گذشته در خصوص اعطای کارت های اعتباری به بازنشستگان ادامه داد: این تجربه ناموفقی بود و سبب شد تا برخی سوء استفاده ها و کلاهبرداری هایی از قبیل این موضوع شکل گیرد بنابر این بار باید تدابیری اتخاذ شود تا اشتباهات گذشته تکرار نشود.
 
وثوقی با بیان اینکه پشتوانه اعطای این کارت، اعتبار فرد است، گفت: در اکثر کشورهای جهان که کارت اعتباری اعطا می کنند، اعتبار فرد از جمله درآمد و محل اقامت او به عنوان پشتوانه فرد برای دریافت این نوع کارت است و در کشور ما هم قرار است در آینده سهام عدالت به عنوان یکی از پشتوانه های دریافت کارت اعتباری قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: باید در نظر داشت که افراد پس از دریافت آن اقدام به سوء استفاده و نقد کردن کارت در برخی فروشگاه ها نشوند یعنی فرد کارت را به فروشنده ارائه دهد و او با کسر مبلغی از اصل موجودی کارت، پولی را به دارنده کارت بدهد.
 
او با بیان اینکه کارت های اعتباری یکبار مصرف نیستند، گفت: دارندگان این کارت ها نمی توانند به یکباره از آن ها استفاده کنند و پس از اتمام موجودی دوباره می توان این کارت ها را شارژ کرد.

وثوقی با اشاره به یکی از مزایای این کارت ها اظهار کرد: سقف دریافت این کارت حدود، ۵۰ میلیون تومان است درحالیکه برای دریافت همین میزان در قالب وام، باید وام گیرنده ۳ ضامن داشته باشد تا مجموع حقوق آن ها بتواند پراخت اقساط را پوشش دهد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: در برخی از کشورهای جهان گاهی افرادی که خود دارنده این کارت ها هستند قرارداد جدید فرد دیگری که می خواهد کارت اعتباری دریافت کند را امضا می کنند و این زنجیره همچنان ادامه دارد و بدین گونه مردم را راغب به دریافت این نوع کارت می کنند.

او اظهار کرد: صورتحساب فرد یک ماه بعد از اولین تراکنش او صادر می شود و فرد تا  ۶ ماه پس از دریافت کارت می تواند هیچ گونه تراکنشی نداشته باشد اما درخصوص وام های دیگر درست یک ماه پس از دریافت وام پیامک کسر اقساط به شماره افراد ارسال می شود.

وثوقی با بیان اینکه در حال حاضر کارت اعتباری بیشتر از ۳۶ ماه قابل تقسیط نیست، گفت: نحوه بازپرداخت اقساط به گونه ای است که به عنوان نمونه قسط فرد هر ماه قریب به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و بانک از این میزان سود خود را برداشته و یک میلیون تومان مجددا به حساب بازمی گردد و کارت فرد مجددا شارژ می شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: یکی از مزایای مثبت این کارت ها نسبت به وام های بانکی، گردشی بودن اقساط آن است یعنی پس از کسر سود توسط بانک عامل، کارت مجدد شارژ می شود و فرد کمتر به مشکل مالی بر می خورد و شما از محل حقوق خود، قسط می دهید و دیگر نگران نیستید با پرداخت قسط، مشکلی بابت مدیریت حقوق خود پیدا می کنید.

او در پایان تصریح کرد: در برخی از کشورها وثایقی مانند ملک هم به عنوان تضمین پرداخت این وام قرار می گیرد و بسته به میزان اعتبار شما روند دریافت این وام سهل تر می شود.

سقف کارت اعتباری در کشور ما ۵۰ میلیون تومان است

احمد ستاک کارشناس بورس در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به وجه تمایز کارت های بانکی بیان کرد: کارت های نقدی به حساب خاصی متصل هستند و دارندگان تنها به اندازه موجودی کارت مورد نظر می توانند از آن استفاده کنند درحالیکه در
 
کارت های اعتباری موجودی وجود ندارد و دارنده می تواند آن را مجددا شارژ کنند.

او با بیان اینکه کارت های اعتباری در کشور ما تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعتبار دارند، گفت: این میزان در کشورهای دیگر ۱۴۰ هزار دلار و برخی از کارت های آن ها از همان ابتدا سقف و یا محدودیتی ندارند و بیش از ۹۰ درصد کشورهای جهان از این نوع کارت ها استفاده می کنند.

ستاک ادامه داد: بدین طریق امتیازهایی در اختیار صادر کنندگان قرار می گیرد و این کارت ها با اتصال به سوئیچ های بین المللی سبب می شوند تا گردشگران در هر کشوری که سفر می کنند بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به مزیت کارت های اعتباری تصریح کرد: اقساط دارنده یک ماه پس از اولین استفاده فرد از کارت خود شروع می شود درحالیکه وام گیرندگان بلافاصله یک ماه بعد از دریافت خود باید اقدام به پرداخت اقساط خود کنند.

او اظهار کرد: در برخی از کشورها برای افرادی که استفاده بیشتری ازاین کارت ها دارند مزایایی در نظر می گیرند بدین ترتیب که فرد هنگام خرید از برخی فروشگاه ها از تخفیف های ویژه ای برخوردار می شود اما در برخی دیگر از کشورها کارمزد برداشت پول از دستگاه های ای تی ام برای دارندگان کارت های اعتباری، بیشتر است.

ستاک افزود: در برخی از کشورهای پیشرفته مسائل مربوط به کلاهبرداری و مفقودی کارت را تضمین می کنند و بدین طریق مردم را ترغیب به استفاده از این نوع کارت ها می کنند و پشتوانه دریافت آن اعتبار فرد یعنی میزان درآمد و محل اقامت او است.
نباید این کارت ها به سرنوشت وام ازدواج دچار شوند
 
علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با حمایت از طرح پیشنهادی اعطای کارت اعتباری به برخی از دارندگان سهام عدالت گفت: سرانه اعتبار برای خانوارهای ایرانی ۷ میلیون تومان است به همین منظور اعطای چنین تسهیلاتی به برخی خانوارهای دارنده سهام عدالت می تواند کمک حال قشری از جامعه باشد.
 
او با اشاره به یکی از مزایای کارت های اعتباری برای خرید کالا ادامه داد: به عنوان مثال زمانی که فرد می خواهد کالایی مانند یخچال را خریداری کند 5 درصد به فروشنده ۹۵ درصد را به حساب کارخانه واریز می کنیم و این امر سبب می شود دیگر کارخانه ای نیازی به اخذ وام پیدا نکند.

با این وجود انتقاداتی به طرح مذکور وجود دارد. برخی از کارشناسان معتقدند ممکن است برخی از بانک های عامل به دلیل سیاست های اعتباری که دارند شرایط تبعیض آمیزی را میان متقاضیان ایجاد کنند.
 
حسین دلبری کارشناس بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از این طرح بیان کرد: ساز و کار مشخصی برای نحوه اعطای این کارت ها مشخص نگردیده و از طرفی دیگر این احتمال وجود دارد که برخی از بانک های عامل سهام عدالت را به عنوان پشتوانه ای برای اعطای این کارت ها قبول نداشته باشند و دارندگان سهام عدالت به سرنوشتی مانند برخی از متقاضیان وام ازدواج دچار شوند.
 
حال امروز در جلسه مشترک میان بانک ملی و وزارت اقتصاد قرار است اولین کلید اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت بدون مراجعه حضوری به شعب کلید بخورد. باید منتظر ماند و دید این نوع تسهیلات چقدر می تواند در رفع نیاز جامعه موثر باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
با سلام به جای این کارت هایی اعتباری بانکها بهتر است در قبال سهام عدالت تهسیلات پرداخت کنند بدون چک و ضامن
Iran (Islamic Republic of)
علی منصوریان فولادوند
۱۹:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
عالی نیاز مالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۴:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
من که الان ازیکماهم بیشتره ۳۰ درصد آزاد کردم اما نمی‌دونم چکار کنم یکی میگه بفروش یکی میگه بورس بزارش همینجوری حیران ماندم فعلا آزادش کردم تو هوا معلقه براخودش تاکی ازچنگم درش بیاررن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۳۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سهام عدالت در حال نابود کردن بازار بورس تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام بانک ملی ۴۳۰۰ واریز شد ممنون از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اونم از شما ها ممنونه
Iran (Islamic Republic of)
Samo
۰۱:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
من امشب از طریق اگاه فروختم زیرش زده سه تا هفت روز کاری بعدش واریز میشه ببینیم چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
کیسه ببر پول هات زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام.سهام.جا.ماندگان.عدالت.را.دولت.ومجلس.محترم.اقدام.نمایند.تا.دهک.پایین.به.طهام.جا.مانده.برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اونایی که دارن چه گلی به سرشون زدن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من از طرح سهام عدالت راضی نیستم چون من مستاجرم کار ورست و حسابی ندارم سهام عدالت ندارم صاحب خانه من ۴ تا خونه داره اجاره میگیره بازنشست هم هست ماهی ۵ میلیون هم حقوق بازنشستگی میگیره سهام عدالت بهش تعلق گرفته شما خودتان قصاوت کنید این چه عدالتی هست در ضمن دفتر دفتریاست جمهوری هم اعلام کردم جواب درستی به من ندادندحال از مدیران محترم تقاصا میکنم رسیدگی کنند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خب راضی نباش
Iran (Islamic Republic of)
تانیا
۲۰:۰۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
تکلیف اونهایی که سهام عدالت ندارن چی میشه......اون وقت این عدالت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
Maryamii
۱۹:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
باسلام سوالی که داشتم ما سهام عدالت نداریم از طبقه ی کارگر هم هستیم چکار باید بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
شکرن عندالله
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۹:۰۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
هنوز که هنوز ه پولی از سهام عدالت نگرفتم همش دروغ بانک ملت دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
حرص نخور
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من در سال 93 ثبت‌نام کردم ولی هنوز سهامی به ما تعلق نگرفته میشه بگین کجای این سهام عدالت است با در نظر گرفتن این که حق خیلی از مردم ضایع شده
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۱۸:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من‌میخوام سهام‌و‌بفروشم ‌کی‌شروع‌میشع‌فروش‌سهام‌من‌واقعا پول نیازدارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
کارت به کارت کنن برات ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
ب ما تا حالا سود سهام ندادن وو این چند ساله ،باید چکار کنیم از کجا پیگیری کنیم ،ی شماره هم هست ک هر چی تماس میگیری خبری نیست لطفا اگه خبری دارین راهنمایی کنین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
اسلم
۱۷:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
میخواهم سهام عدالت خودرابفروشم مرحله اول وهمین مرحله دوم تاحالاهیچ اقدامی انجام ندادم نه آزادسازی ونه فروش ازصبح تاحالا واردسامانه که میشوم کدملی وغیره انجام میگیردکارهای دیگه تیک نمیخوره لطفآ همکاری وکمک کنیدممنونم کسی هست
Iran (Islamic Republic of)
سید محمدامین
۱۷:۳۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا منم همین مشکل رو دارم از صبح
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۶:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من سهام عدالت دارم از گرسنگی خدای نکرده بمیرمم نمیفروشمش چون سهام مفت داره از دست مردم در میاد سهامی که احمدی نژاد داد دست مردم اگه هیچ کس نفروشه اینام تیرشون به سنگ میخوره راستی چرا هر چقدر میبرن تموم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
آفرین به شیر پاکی که خوردی
Iran (Islamic Republic of)
(-_-)
۱۶:۴۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
نمی خواین پول ملتو بدین چرا این همه بازی در میارین نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خب نخاه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی اوکاتی
۱۶:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
چگونه سهم خودم بفروشم وچندصداورامیتوانم بفروشم.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی اوکاتی
۱۶:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
چگونه سهم خودم بفروشم وچندصداورامیتوانم بفروشم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۴۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام این چه سهامی ،الان یک ماه هنوزواریزنشدچه عدالتی این اصلاعدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
دوربین مخفیه نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
محمود عیکری
۱۶:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
بابا خسته شدیم ازاین سهام بابا من درحال حاضر۳۰درصد ازسهامم رانزد بانک تجارت فروختم ازواریزی خبری نیست الا۴۵روزتمامه بانک مذبور هنوز پرداختی نداسته این چه وضعش بابا به فکرباشید اول ۳۰درصد بعدا ۳۰درصد دوم
Iran (Islamic Republic of)
سید محمدامین
۱۷:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
برادر منم بانک تجارت فروخته هیچ مبلغی براش واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
رضا*
۱۶:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
الان ۳۵ روز از فروش سهام عدالت تو بانک ملت گذشته حتی یک ریال هم واریز نکردن
واقعا این سهام باید بهش بگیم سهام عدالت
آخه این کجاش عدالته؟ برا یکی تو یه هفته واریز میشه
برایکی بیشتر از یک ماه خبری نیست.!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
همش سرکاریه سهم چی کشک چی میگن مگه بالاش پول دادین صداتون درنیاد میخوریم ومیبریم نه یک جایی گذاشتن واسه پاسخگویی نه یک محلی هست برای اعتراض و شکایت کسی به کسی نیست بانکامیگن بمامربوط نیست کارگزاریه که هی اینوپرکن اونو جواب بده آخرشم هیچ هیچ
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۵:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
چرا نمیشه شماره و کدشبارو توسایت سهام عدالت تغیر داد. ؟؟؟؟؟
خواهشا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من ۴۳۰۰ واریز شد بانک ملی متشکرم
Germany
آرام
۰۲:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
ینی ۳۰ درصدتو به چهارمیلیونو سیصد خریدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام دوستان بانک ملی ۳۴۰۰ واریز کرد متشکرم ولی این دوهفته دیگر واریز نیست ایی حق ما یابیشتر برای بعضیا خیلی بیشتر واریز شد ممنون از بانک ملی خوزستان سوسنگرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
چرا سود سهام عدالت را نمیدن؟ این چه عدالتیه؟؟؟؟
کجایی کاوه آهنگ!!!!
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۰۹:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
ای کاش نظرم تایید بشه !

سلام ، من که اصلا نفهمیدم قضیه چیه و معنی این کارت اعتباری چیه !
و همچنین هنوز نفهمیده ام که معنی بورس و سهام عدالت و سجام و کارگزاری و ... چیه !
ای کاش واضح تر و شفاف تر کنند تا ما کم سواد ها هم متوجه بشیم که قضیه چیه و چیکار باید بکنیم ؟!
Germany
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
بعد ۲ ماه بانک صادرات و کار گزاری مبلغ هنگفتی ریخت تو حسابم انم ۵۰ هزار تومن واقعا خجالت نمی کشید پول خودمونو می خواهین بهمون بدین اینجوری میدن ۰۰عذاب وجدان چیز خوبیه ۰۰شرف داشتن چیز خوبیه ۰۰چه جوری شب راحت سرتون و میزارین رو بالشت می خوابین ۰۰ما از بی پولی شرمنده ی بچه مون شدیم خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
دو روز این خبر ، خبر اول شماست
پس چی شد
کی کارت اعتباری میدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اصلاحی
۰۷:۲۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
این‌چه‌عدالتی‌هست‌که‌به‌‌بچه‌های‌ماندادن‌اونوقت‌همش‌میگن‌بچه‌بیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ای جانم .. ببخشید من از طرف اونا از تو و بچه هات معذرت میخام
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه شفیع لو
۰۶:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سهام عدالت بایدبه تمام قشر محروم جامعه از همان اول پرداخت می شد چرا بین مردم فرق گذاشتید مگر فقر سیاه سفید دارد فقیر فقیر است ودر همه عالم باید به این قشر کمک شود من اگر جای رییس جمهور بودم بدون درنگ به تمام کسانی که واجد شرایط هستند مثل باز نشستگان ومستمری بگیران ووووووکه مستحق گرفتن سهام عدالت هستند می دادم تا بین آنها عدالت برقرار بشود چرا باید اینهمه سال جامانده از سهام داشته باشیم این از ضعف دولت نیست خودتان قضاوت کنید که جامانده گان بیچاره در بدر برای سهام واجب خود سرگردان شوند واقعا چرا آیا اینجا از خدا نباید بترسند که بی عدالتی در حق آنها شده وخدا را نادیده گرفتند وواجد ان شرایط را زیر پا له کرده ومی گذرند وامروزو فردا می کنند شاید برای خیلیها فردایی نباشد
Germany
آرام
۰۲:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
حالا فک کردی مگه برا ما چقدر ریختن کلا هفتاد تومن سود
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۴:۲۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
آقا این سهامی که اسمش عدالت هست میشه بگید چه بخش این سهام عدالت داره،چرا به کسانی که سهام ندارن سهام نمیدن،از عدالت فقط اسمش رو یدک می کشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناجی
۰۳:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سهام عدالت نیست سهام بی عدالت است وقتی ماچک ۱میلیونی داریم اومدن ۵۰۰هزارتومانی کردن این چه عدالتی است هیچ وقت شمابه نفع مامردم حرف نمیزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خب بعدش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
تاریخ واگزاری سهام عدالت جاماندگان را اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
افرادی که سهام عدالت دارند از کجا بفهمند به انها سود سهام پرداخت شده است؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
کارت اعتباری عمرا مگه دیونه هستیم سهام رو بخاطر دو میلیون یا پنچ میلیون گروه بذاریم بخاطر کارت بی ارزش معلوم نیست تهش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
قوه قضاییه به ماجرای سهام عدالت ورود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
در رو باز کن
Iran (Islamic Republic of)
محمود عسکری
۲۰:۵۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
این کارت اعتباری ازنظر کارشناسنان اقتصادی توزیع دهند خوب است به شرط اینکه فروشندگان کل.لوازم خانگی ومواد غذایی قیمت جنسهارا بالا نبرن و شاید عده ای به پول نیازداشته باشند انها باید چگارکنن.اول نسبت به کارت اعتباری اطلاع رسانی دقیق شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
وقتی قسط کارت اعتباری رو خود شخص میده پس باید طوری باشه که اگه بخواد پولشم بتونه از خودپرداز برداره..
Iran (Islamic Republic of)
برادر شهید
۱۹:۲۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام اقایان بانکی ملی وسایر بانکها ما نه از سهام عدالت چیزی سر در میاوریم نه از سودش بیاید انرا دو دستی تقدیم شما کنیم مگه ما در زملن سابق سهام عدالت داشتیم بخدا چرخ زنده گی مان بهتر میچرخید(این سهام عدالته-این یارانه است-این بسته معیشتی است)هزار جور وا جور پول به مردم میدهید اما نمی دانم چرا این پولها برکت ندارد-چون مردم راضی به این امر نیستند-از مردم میگیزید به خودشان میدهید نتیجه اش میشود بی برکتی که خیر وبرکت نداره والله----ووووو
Iran (Islamic Republic of)
سید محمدامین
۱۹:۱۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
خواهشا خود دولت چند کارگزاری رو معرفی کنه که مردم سهام رو بتونن با خیال راحت اونجا بفروشن نه مثل ۳۰ درصد قبلی که هیچ پولی خیلی از بانکها واریز نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
مگه واسه ۳۰ درصد اول مردم معرفی کردن ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
حضراتی که مثل همه ی کارها یشان و عملکردشان سلیقه ای عمل میکنند چرا به بقیه ی افراد ( ایرانی) که این سهام را که بجزنام عدالت به همه چیز شبیه تره ندادند.و چی شد آخه تعدادی نماینده نما می‌فرمودند به باز ماندگان هم این سهام داده خواهد شد .نکنه اینم یک ترفند مجلس جدیدبود.؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
چن سال پیش اعلام کردن بعضیا ثبت نام نکردن تقصیر دولت نیس تو ایی ی مورد
Iran (Islamic Republic of)
سید محمدامین
۱۹:۰۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
اصلا نفهمیدم یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
بانک ملی خجالت بکش واریزکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
تو دفتر نقاشیش برات کشید
Iran (Islamic Republic of)
عبدل عبدولی
۱۷:۵۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
اگر بشد چی مشد
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۱۷:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
شنیدیداین جمله که برو فکر نان باش خربزه آبه این دقیقا یک نیرنگ جدید ه برا سرگرم کردن ملت غیور ازاین دولت وجماعت آبی گرم نمیشه بیخود وقت خودتان را صرف این نکنید تورا خدا بس کنید مگه این وعده ها کدوم گوشه بدبختی ها رو پر میکنه بحث ازین حرفها گذشته منم مثل شما نیازمندم
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۱۷:۲۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام سوالی دارم جوابم رامیدین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خیر نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۷:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
خانواده ما ۱۸ نفر هستیم یکی ازما ۱۸ نفرسهام نداریم یعنی ما ایرانی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خداروشکر بازم 17 تا تون دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
اره فعلا عیر حضوری هم نمیشه فروخت میخان بزور ب مردم کارت اعتباری بدن هیچ بانکی هم حضوری نمیخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
نمیشه ک باسیت تو گوشیها عیر حضوری فروخت تو ایی شرایط کرونا چطو بریم بانک سایتا رو درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
شما این سهامو واگذار کنید به ملت .وام نخواستیم.این روزا کسی ضامن کسی نمیشه.کارت میدین خودتونم تعیین میکنین ملت کجاها خرید کنن؟
Australia
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
جملگی پول سهام عدالت مردم رو واریز کنید نه خرد خرد...الان ۱۴ ساله خیری ندیدیم از سهام عدالت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
آ نها که سهام عدالت ندارن باید چکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
از طریق اگاه بفروشید سریع واریز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
من از سامانه سعدی فروختم 5میلیون در طی چند مرحله واریز کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
یعنی چی دچار وام ازدواج نشود برید ببینید دلیل فروش وام ازواج چیه میخواهید بدونید سنگ انداخت بانک جلوی پا من خودم رفتم بانک رفاه میگه ۴تا ضامن بهش میگم بانک مرکزی میگه ۲تا شما میگید چهارتا میگه بانک رفاه داره لطف میکنه که ضامن بازنشسته قبول میکنه اینم جوابشون وقتی یک نفر نیست این ادمهارو اخراج کنه همینه مردم مجبورند بفروشن مجبوووور
Iran (Islamic Republic of)
محمود عسکری
۱۵:۴۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
خوب اینطور که بوش دامده دیگه هیچ بانکی تضمینی نسبت به پرداخت ۳۰درصد سهام عدالت راعهده دارنیست چگارکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ما که نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ما که نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ببینید عدالت این نیست عداوتی اونایکه سهام ندارن مردومه ایرانی نیست اگر هست بس عدالت کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خب نیستید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
شنیدن کی بوود ،،،ماننددیدن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
از منم همش میزنه شماره اشتباه هست
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۴:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام من میخواستم سهامم رو وقتی که کلا ازدد شد بفروشم کارت نمیتوام میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
Soheil
۱۳:۵۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
دم کارگزاری فارابی و سامانه سعدی گرم واقعا
نه اجازه ورود به سامانه میده ، نه اجازه تغییر کارگزاری
دقیقا کجایی مسئول گرانقدر و محترم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
تو ویلاش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا‌‌مسولین‌در‌مورد‌سهام‌عدالت‌‌که‌یه‌عده‌فروخند‌وپولی‌واریز‌نشده‌رسیدگی‌نمیکنند‌شاید‌دلیل‌‌ش‌اینه‌با‌هم‌ساخت‌وپاخت‌کردند‌مردم‌دارن‌با‌سیلی‌‌صورتشونو‌سرخ‌نگه‌میدارند‌‌پول‌مردم‌را‌واریز‌کنید
Australia
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
کارت اعتباری فکر خوبی نیست بهتره پول سهام مردم را یکجا بدن بهشون والا بخدا مردم نیاز دارن اگه نداشتن نمیفروختن...
Germany
یاعلی
۱۳:۱۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا به ما سهام عدالت ندادن نه شغل داریم نه زندگی بعد به کارمندان دولت دادن؟!!! اونها که حقوق ماهیانه دارن این چه عدالتی هست
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۲۳:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
بنده یک ایرانی هستم
بی شغل ،وهم سرپرست خانواده 4نفر
حتی یک کارگرهم حساب نمیشوم
چون هیچ امتیاز ندارم
کارگر هم بارتی مخواد
Germany
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اخه عدالتی تو ایران نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
عدالت نیس زور نزن
Germany
یاعلی
۱۳:۱۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا به ما سهام عدالت ندادن نه شغل داریم نه زندگی بعد به کارمندان دولت دادن؟!!! اونها که حقوق ماهیانه دارن این چه عدالتی هست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی جاوید
۱۳:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
مثال نزن بابا کشورهای خارجی رو.
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چی مثال بزنه مهدی جاوید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چه هرج و مرجی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
این چه سهام عدالتی که ما نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ببخشید که به تو ندادن
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۲:۴۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
رانت فروش کد های سرخطی معامله در بورس را جمع کنید قوه قضاییه ورود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
علنا از کارگزاریها و سازمان بورس به بعضیا سیگنال میدن نمونش امروز پترول بود صف فروش بود تا خبر افشای الف درز کرد بلافاصله صف خرید شد
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
قوه قضاییه ورود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام بیشتر از یه ماهه تقاضای فروش به کارگزاری بانک ملی دادم . نه میفروشه نه امکان تغییر کارکزاری رو باز گذاشته نه میشه به سامانش وارد شد نه به تماس تلفنی جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
الان دوماهه که ازادکردم بانک ملی هیچ پولی نداده بهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
توی این دو ماه ارزش سهام حدود دو برابر شده حالا که با فروشنده سهام تسویه نکردند سودش متعلق به کی میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۲:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ینی چی این چه وضشه چرا پیگیری نمیکنید هفتاد روزه سهاممو به بانک کشاورزی فروختم فقط ۱۴هزار تومن واریز کرده خسته شدم اگر لازم نداشتم که نمیفروختم قرض دارم چرا مردمو اذیت میکنن کسی پیگیری نمیکنه چقد بیصاحابه این مملکت توروخداپیگیری کنید لازم داریم این چه وضشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۱۱:۵۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
بخدا بهترین طرحه برا مردم خصوصا قشر کم درآمد. چرا الکی به هر طرحی گیر میدیم؟
بابا یه تیم کارشناسی کارشناسانه دارند تحلیل میکنن. بالاخره دو طرف باید سود ببرند هم دولت و بانک‌ها و هم مردم.
خدا کنه زودتر عملی بشه
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۴:۱۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چشاتو وا کن که چرت نگی
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۲۲:۳۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
میدونستی با سودش باس پس بدی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
انگار همین الان وارد کشور شدی . همه میدونن طرح خوبیه ، ولی واسه بانکی جماعت . پول خود سهام رو هم اینا نمیدن توقع وام داری تو ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۱:۴۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سهام عدالت نه سهام بی عدالتی ما که نیاز داریم نداریم اونهایی که وضعشون خوبه دارن اینم مثل بقیه کارهاشون فقط بی عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چه مسخره بازی این
Iran (Islamic Republic of)
روحی
۱۱:۲۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
بعیده این کارت ها به راحتی برای مردم عادی صادر بشه و بتونن استفاده کنند.

به احتمال فراوان مشکلاتی خواهد داشت که مردم را پشیمان خواهد کرد یا اصلا صادر نخواهد شد که بتوانند استفاده کنند.

فرئش 30 درصد سهام عدالت خود قطره ای از بی تدبیری های دولت "تدبیر و امید" بود که به همه نشان داد این دولت حتی توان مدیریت همین کار را هم ندارد.

موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
بدرد چی میخورن ماهی ۱۲۰۰ قسطش فقط میتونی باش کالا خرید کنی هر کی ماهیر۱۲۰۰ پول داشت وام برا چیش بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
آره دیگه نمیتوانند شغل ایجاد کنند اما برا دولت درآمد رو بلدن مثلا تو هییییی کارت بکش تراکنش هم که 1260ریاله حساب کن چند نفر کارت دارن برا همین نمیزارن کارت تموم شه باید هزینه کارت رو از مردم بگیرن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام سهام عدالت خیلی خوب اون موقع ریخت می شودحقوق دردسرنداشتم که حال داریم سوادسهام عدالت رامکرنمی شودمثل سابق بشودتوی حقوقهای که بهتربودباشگاه خبرنکاران جوان ماه که تصیم درست نگفتم بایدکردنیروی انتظامی ملسح ناجا بهزیستی به گجابرودوقتی ستون فقراتم عمل کردم اخربادوسال پیش فرق داردعمل پشتم گمربودهم کارهای شخسی خودم مثل شتشودست صورت ولی الان نمی توانم روی زمین بنشم باخ،اهرم صبحانه غذا بخورم باشگاه خبرنکاران جوان تلویزیون بخش گنیدتافکرنکردن دست به بزرگی عملی اطرافیان دردسربزرک بیش نیست?
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
شما ستون فقراتت رو عمل کردی یا زبونتو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ما که دقیقا نفهمیدیم که چه گفتید؟؟؟!!! ولی هرکاریاتصمیمی که دولت انجام دهد، بااین گرانی های هرروز وسرسام آورو کنترل نشده، فایده ایی نخواهد داشت وبر گرانی زندگی مردم، خواهد افزود!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ما که دقیقا نفهمیدیم که چه گفتید؟؟؟!!! ولی هرکاریاتصمیمی که دولت انجام دهد، بااین گرانی های هرروز وسرسام آورو کنترل نشده، فایده ایی نخواهد داشت وبر گرانی زندگی مردم، خواهد افزود!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ما که دقیقا نفهمیدیم که چه گفتید؟؟؟!!! ولی هرکاریاتصمیمی که دولت انجام دهد، بااین گرانی های هرروز وسرسام آورو کنترل نشده، فایده ایی نخواهد داشت وبر گرانی زندگی مردم، خواهد افزود!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ایی کارت اعتباری ک ققط مال خرید بدرد چی میخوره ?? نگفتن خرید جی?? اقلام خوراکی وسایل برقی یا....... چ فایده ماهانه ۱۲۰۰ چخبره ی شرکت نفتی هم نمیتونه ایقد قسط بده یدفعه بگین ۵۰ میلیون وام با کلی سود نخاستیم کی داره ماهی ۱۲۰۰ سر گردنه س اگه پول بودم یچیزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
لطفا به جد پیگیری کنید و خبرش رو زود تر اعلام کنید
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
حتما اوکی
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۴۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام
نزدیک به ۷۰ روزه بانک سپه ۲۳۰ هزار تومن برای ۳۰ درصد اول واریز کرده واقعا خجالت نمیکشن
داخل سایت کارگزاری سپه معلوم نیست چه سهامی و با چه مبلغی فروش رفته
چرا پنهان کاری میکنن کسی نیست نظارت کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
حتما اوکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
بابا این سهام عدالت اگه مال مردمه پس چرا 30درصد 30درصد می دید نخیر مال دولت چرا بنام مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چه سناریو مسخره ای. طرف پول لازم داره چون بدهکار قسط و اجاره خونه و ... کارت می خود چیکار!
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
کارت بکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چی کارت بکش ...نمیشه پول برداشت کنی فقط کالا بخری ... راس میگن ماهی ۱۲۰۰ قسطش ...هیشکی قبول نمیکنه بلکه همونایی ک مغازه دارن ..ی یخچال فریزر میشه خخخ بعدم ماه ب ماه بپول میاد بحساب ک کالا بخری
-
حمید
۰۸:۲۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
میشه بیشتر توضیح بدین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
۵۰ میلیون وام میدن تو ۳ سال باید پرداختش کنی سهامت ضامن پولی ک واریز میکنن بکارت اصلا نمیتونی پول برداشت کنی فقط باید باهاش کالا بخری قسطو سر موقع ندی سود ۱۸ درصد داره والسلام
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۷:۵۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
خدابخواد بازی جدیده.اول سازو کار استفاده از این کارت هازو مشخص کنید بعد خبرشو علنی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
.تمام منابع کشور حق مردمه
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
اینها همه مردمن
آخرین اخبار