محفل ادبی رواق ادب استان خراسان رضوی با حضور اعضای شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شاعران مطرح استانی و کشوری به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این مراسم گفت: کتابخانه‌های عمومی همیشه خواستگاه محافل ادبی بوده اند و تشکیل این محفل‌های ادبی در ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و به تبع آن همه کتابخانه‌های عمومی اقدامی ارزشمند و تاثیرگذار در حوزه فرهنگی است.

او ادامه داد: کمک به گسترش و پیشرفت فرهنگی استان و کشور، تبدیل محافل ادبی به محل ملاقات و معاشرت‌های ادبی، شناسایی جوانان مستعد و هنرمند و شعر اولی به عنوان نوشاعران و نوادبیان و معرفی آنان به جامعه ادبی کشور از جمله رسالت‌های محافل ادبی خواهد بود.

حسین امامی نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شاید در زبان گفتاری با تعداد زیادی جمله قادر باشیم شور و حال محرم را بیان کنیم، اما محتشم کاشانی در بیت «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» به خوبی عظمت و حال وهوای محرم را بیان کرده است.

او ادامه داد: امیدواریم محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی به تلطیف فضای جامعه کمک کند و در حالی که رهبر معظم انقلاب بر ترویج کالای ایرانی تاکید دارند این محافل ادبی نیز مروج شعر و ادب ایران اسلامی باشند.

مصطفی محدثی خراسانی شاعر برجسته استان و عضو شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم گفت: انجمن گردانی و ایجاد محفل ادبی در خراسان رضوی سابقه طولانی دارد و انجمن‌های ادبی جودی، نگارنده، فرخ، قهرمان، استاد صاحبکار و انجمن‌های ادبی حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از گذشته تاکنون تجربه موفق در این خصوص بوده اند که این کارآمدی در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز ذکر شده است.


انتهای پیام//ز. ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.