سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: اگر نکات بهداشتی رعایت نشود ممکن است در وضعیت قرمز کرونایی قرار بگیریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی بلوطکی سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: وضعیت کرونا در نسبت به ۲ ماه قبل بهبود یافته که این ناشی از رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، تلاش‌های همکاران ما و اطلاع رسانی رسانه‌ها بوده است و اگر اصول بهداشتی رعایت نشود ممکن است ماه‌های آینده وضعیت خوزستان به لحاظ ابتلا، مجدد قرمز بشود.

او در ادامه بیان داشت: در بحث کنترل ویروس کرونا قریب ۸۰ واحد بهداشتی اعم از مراکز شهری، روستایی، خانه بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی ما مشغول فعالیت بودند و ۶ هزار بیماران کرونایی در حوزه بهداشت غرب تا رسیدن به شرایط بهبود کنترل شدند.

احمدی افزود: کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی، خالی شدن بیمارستان‌های حاوی بیماران کرونایی، کاهش نمونه گیری‌ها نسبت به ماه‌های قبل از جمله شاخص‌هایی بود که باعث شد شهر اهواز به لحاظ کرونا وضعیتش سفید شود.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: بحث کرونا باعث شده بود کمتر به مباحث دیگر بهداشتی رسیدگی شود، اما برنامه ریزی ما این است در حوزه‌های آب و فاضلاب، لایه روبی فاضلاب‌ها، جوی‌های سرباز و … همانند قبل کار کنیم و طی این مدت بالغ بر یکهزار مورد نمونه گیری آب شهری و ۳۰۰ نمونه آب روستایی انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیشترین نگرانی ما در حوزه کاری ما بحث آب شرب روستایی است که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. انتظار ما این است آبی که در روستا‌ها به مردم می‌رسد کلردار باشد و درصد کدورت و تیرگی آب که در بوی آن تاثیر گذار است پایین باشد.

او گفت: در آب روستا‌های مسیر دغاغله، تصفیه شکر و ام التمیر نگرانی‌هایی داریم و فرسودگی لوله‌ها در مناطق حاشبه‌ای باید رفع ولوله‌ها بازسازی شود و بخش اغطم آب شرب اهواز از طریق تصفیه خانه غدیر یا کرخه تامین می‌شود و طبق گفته ابفا تنها ۲۰ درصد آب اهواز از رودخانه کارون احصا و وارد شبکه آب می‌شود.

احمدی با اشاره به حوادث اخیر جوی‌های روباز برای کودکان در منطقه کوی سیاحی بیان داشت: ۶۰ درصد منطقه سیاحی جوی‌های روباز است و با توجه به اینکه فاضلاب‌ها در نهایت به انتهای شبکه‌ای در کوی سیاحی سرازیر می‌شود بنابراین اگر شهرداری وارد عمل نشود شاهد بروز بیماری‌های پوستی و همچنین وبا هستیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار