اتحادیه اروپا از اختصاص سی میلیون یوروی دیگر برای کمک به بازسازی لبنان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، اتحادیه اروپا امروز یکشنبه از اختصاص ۳۰ میلیون یوروی دیگر به لبنان خبر داد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد: ۳۰ میلیون یوروی دیگر را برای حمایت از لبنان اختصاص می‌دهیم و این پول‌ها به نهاد‌های تحت نظر سازمان ملل و سازمان‌های غیر دولتی (برای بازسازی لبنان) ارائه خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر نیز این اتحادیه ۳۳ میلیون یورو برای کمک به لبنان اختصاص داده بود؛ همچنانکه ۲۵۰ نفر از نیرو‌های امداد و نجات متشکل از کشور‌های این اتحادیه را به لبنان اعزام کرده بود.

این کمک‌های اتحادیه اروپا در حالی انجام می‌شود که پس از انفجار روز سه شنبه بندر بیروت نیز این اتحادیه اعلام کرده بود تیمی متشکل از آتش نشانان، سگ‌های امداد و نجات و تجهیزات به بیروت می‌فرستد.در بیانیه‌ای که از سوی اتحادیه اروپا منتشر شد،

آمده بود: مکانیسم حمایتی شهروندی اتحادیه اروپا هم اکنون در حال هماهنگی به منظور استقرار فوری بیش از ۱۰۰ آتش نشان کار کشته به همراه خودروها، سگ‌های امداد و نجات و تجهیزات ویژه جستجو و نجات در بافت شهری است.

در این بیانیه آمده بود: به عنوان گام فوری و اولیه، سازوکار حمایت شهروندی اتحادیه اروپا بنا به درخواست مقامات لبنان فعال گردید.

همچنین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا به خانواده‌هایی که عزیرانشان را در این حادثه از دست دادند، تسلیت گفته و از حمایت کامل خود از مردم لبنان سخن گفتند.

به گفته صلیب سرخ و وزارت بهداشت لبنان، در انفجار بیروت ۱۵۸ نفر کشته و حدود ۶ هزار نفر زخمی شده‌اند. همچنین بیش از ۶۰ نفر بر اثر این حادثه مفقود شده‌اند و نیرو‌های امدادی در حال جستجو برای پیدا کردن این افراد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار