مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه گفت : وزارت ارتباطات امسال بیش از چهار هزار میلیارد ریال در بخش‌های ارتباطات در استان سرمایه‌گذاری کرده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه گفت : وزارت ارتباطات امسال بیش از چهار هزار میلیارد ریال در بخش‌های ارتباطات سیار، تلفن ثابت، هوشمندسازی مدارس، تاسیس دفاتر پیشخوان و ارایه خدمات پولی و بانکی در استان سرمایه‌گذاری کرده است.

او گفت : از محل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بیش از ۲۳۰ شغل تا پایان امسال در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود.

او افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه آمادگی لازم برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق هرچه بهتر اهداف ستاد سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری را دارد.

او ادامه داد: باتوجه به کاربردهای متنوع فناوری اطلاعات در سایر بخش‌ها از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری و همچنین وجود پتانسیل‌های بسیار مهم در این بخش‌ها لازم است فعالیت‌های در حال انجام از حالت سنتی و ماشینی به حالت مدرن از طریق فناوری IOF و IOT (اینترنت اشیاء) برای بخش کشاورزی بهره‌گیری شود.

بهنیا گفت: با رشد روزافزون تعداد گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مراکز صنعتی و گردشگری به واسطه اعطای تسهیلات از محل اشتغال روستایی و عشایری و همچنین به وجود آمدن فرصت‌های شغلی بیشتر لازم است فناوری اطلاعات هم برای رونق‌بخشی و مدرن کردن هرچه بیشتر این فعالیت‌ها در استان ایفای نقش کند.

بهنیا افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این آمادگی را دارد تا از طریق تعامل با جهاد کشاورزی و همکاری دانشگاه‌ها، مراکز دانش‌بنیان و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اقدام به تعریف پروژه‌های مبتنی بر IOF و IOT کند و موجب تحقق هرچه بهتر اهداف ستاد سرمایه‌گذاری استان شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه افزود: این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان بومی رویدادهای مختلفی با موضوع IOF و IOT برگزار کرده و در صورت تعریف پروژه‌های بین بخش‌های مذکور، می‌تواند علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر، زمینه‌های سرمایه گذاری در استان را به مراتب افزایش دهد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.