مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود با متهم کردن ایران، روسیه و چین به دخالت در انتخابات آمریکا، درباره این اقدام هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «رابرت او برایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، امروز در جدیدترین مصاحبه خود با شبکه سی‌بی‌اس نیوز مدعی مداخله چین در انتخابات سال جاری آمریکا و هدف گرفتن زیرساخت‌های انتخاباتی این کشور از سوی پکن شد.

اوبرایان در این مصاحبه مدعی شده است که هکر‌های چینی پیش از انتخابات زیرساخت‌ها را هدف خواهند گرفت و افزود: «آن‌ها دوست دارند تا شکست رئیس جمهور ما را ببینند. چین هم مانند ایران و روسیه درگیر کار‌هایی مانند حملات سایبری و فیشینگ (Phishing) و اقداماتی از این دست است.»

همچنین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این مصاحبه مدعی شد آمریکا هکر‌هایی را رصد کرده است که در تلاش برای نفوذ به «وب‌سایت‌های وزارت امور خارجه»، «پایگاه‌های اینترنتی مجریان انتخابات» و «وبگاه‌های مربوط به داده‌های آمریکایی‌ها» بودند.

او همچنین افزود: «این نگرانی واقعی است و تنها به روسیه محدود نمی‌شود. هر کشوری سعی دارد در انتخابات آزاد و منصفانه ما دخالت کند و البته که این اقدام عواقبی شدید خواهد داشت.»

این ادعا از سوی اوبرایان در حالی مطرح می‌شود که پکن مکرر هرگونه مداخله و هرگونه حمله سایبری به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی واشنگتن را رد کرده است.

به طور مثال، در ماه اردیبهشت «جنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در یک نشست مطبوعاتی و در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ درباره دخالت پکن، گفت انتخابات آتی آمریکا یک موضوع داخلی است و ابراز امیدواری کرد واشنگتن سعی نکند چین را وارد این مسئله کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام
یکی باید دهنش رو کاه گل بگیره.
آخرین اخبار