رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بزرگترین واحد تولید جین کشور در زنجان آماده افتتاح است که با حضور ریاست جمهوری در استان آغاز به کار خواهد کرد.

فغفوری رییس سازمان صمت زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،ناصر فغفوری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: با راه اندازی واحد‌های بزرگ صنعتی در استان زنجان، زنجیره ارزش افزوده فولاد و نیز حوزه نساجی در این استان تکمیل شد.

فغفوری با اشاره به واحد‌های راه اندازی شده در بخش فولاد اظهار داشت:هم اکنون زنجیره ارزش افزوده فولاد از معدن، خردایش، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، ذوب، نورد و تولید فولاد آلیاژی در استان تکمیل شده است.

او یادآور شد: بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور در استان زنجان با سرمایه گذاری مشترک ایران و ترکیه به میزان ۲۰۰ میلیون دلار راه اندازی شده است که ارزش این مجموعه با توجه به ارزش کنونی دلار بالغ بر ۴ هزار میلیارد دلار می‌باشد.

این مقام مسئول افزود: با راه اندازی واحد تولید فولاد آلیاژی، ۸۰ درصد فولاد آلیاژی الکترود جوشکاری کشور در استان تولید می‌شود که پیش بینی می شود مهر ماه شاهد آغاز به کار این پروژه در استان باشیم.

فغفوری عنوان کرد: واحد کنسانتره جهان نمو با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از واحد‌های بزرگ استان به شمارمی رود که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

او ادامه داد: از جمله واحد‌هایی که در سال جاری آماده افتتاح می‌باشد، شرکت فولادکاران افق با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص تکمیل زنجیره نساجی گفت: با وجود واحد‌های ریسندگی، پنبه پاک کنی، بافندگی  رنگرزی، چاپ و دوخت و دوز شاهد تکمیل زنجیره نساجی در استان هستیم.

او افزود: در این راستا بزرگترین واحد تولید جین کشور در استان زنجان آماده افتتاح است که با حضور ریاست محترم جمهوری در استان آغاز به کار خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.