حمیدالله سردارزهی از معتمدان برجسته و خوش نام چابهار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و پس از تحمل ۲ ماه رنج و سختی درگذشت.

حمیدالله سردارزهی از معتمدان برجسته چابهار بر اثر کرونا درگذشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سردارزهی از معتمدان شاخص وفردی صلح جو، همراه و همگام با مردم و نظام و پیگیر مطالبات و مشکلات مردم بود و نقش مهمی در اتحاد و برابری و برقراری صلح و دوستی در میان اقوام و وطوایف جنوب سیستان وبلوچستان و منطقه بلوچستان پاکستان داشت.

او در شهرستان چابهار و دشتیاری از نفوذ بالایی در میان مردم برخوردار بود و همواره در جذب و مشارکت قشر‌های مختلف در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی بویژه انتخابات نقش مهمی داشت.

پیام تسلیت محمد بلوچ زهی بخشدار مرکزی نیکشهر در پی در گذشت حمیدالله سردارزهی

روح بزرگ حمیدالله به لقا الله پیوست

حمیدالله سردارزهی روشنفکر و یکی از برجسته ترین ذخایر و چهره های تاثیرگذار در عرصه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و فرزند شایسته ایران و بلوچستان درگذشت.

ایشان که یکی از تاثیرگذارترین و شاخص ترین چهره های بلوچان بود بر اثر ابتلا به کرونا در گذشت.

سردارزهی از معدود چهره های روشنفکر و در عین حال تاثیرگذار و بانفوذ قوم بلوچ بود که از محبوبیت و احترام بالایی نزد بلوچ های داخل و خارج کشور بویژه در میان بلوچان ایران و پاکستان و نیز کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار بود.

از شاخص ترین و بارزترین خصایص ایشان صلح جویی و فرهنگ دوستی و عشق و علاقه وافر به بلوچ و بلوچستان و ایران و ایرانی بود.

سردارزهی تحصیلات دانشگاهی خود را در یکی از دانشگاه‌های انگلیس به اتمام رساند و بخاطر عشق و علاقه ای که به وطن داشت برخلاف سایر هم نسلان خویش پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت و تلاش های قابل توجهی برای توسعه و رشد فکری و فرهنگی این سامان انجام داد.

چه سخت است در لا بلای تلاطم ها و بحران های کنونی چنین انسان های بزرگی از دست بروند ، ایران و بلوچستان امروز شاهد از دست دادن یکی از سرمایه های بزرگ خود است و ما نیز با رفتن بزرگانی همچون سردارزهی روز به روز بی پناه تر و غمگین تر می شویم.

واژه ها در بیان چنین غمی به ستوه آمده اند ، لیکن در مقابل تقدیر الهی چاره ای جز تسلیم و رضا نیست .

اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه غم انگیز به ملت ایران و مردم بلوچستان ، برای آن بزرگ از دست والا ترین درجات بهشتی را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

روحش شاد و یادش گرامی و رهش پر رهرو باد.

ابراز همدردی مردم روستای آبگاه شهرستان نیکشهر در پی درگذشت مرحوم حمیدالله سردارزهی

▪️ آن مرد جاودانه شد ...

بی گمان از دست دادن انسان هایی که روح و جسم خود را در راه خدمت به جامعه وقف کرده اند بسیار دردناک و غم انگیز خواهد بود.

حمیدالله سردارزهی مرد بزرگ بلوچستان تنها متعلق به یک قوم و طائفه نبود بلکه مسیر اعتدال ، صلح جویی ، اخلاق مداری و نوع دوستی او زبان زدِ خاص و عام بود و همه مردم از اقوام و طوائف مختلف ایرانی احترام زیادی برای وی قائل بودند.

تاثیر و جایگاه والای ایشان می تواند سالهای سال هویت بخش نسل های آینده باشد . راه و روش زندگی این شخصیت بزرگ از جامعه بلوچستان و ایران با تاثیری که بر جامعه خود داشته است می تواند سالیان متمادی منشاء خیر و نیکی باشد.

فقدان سردار حمیدالله سردارزهی برای قوم بلوچ و دوستداران آن بسیار غمبار و سخت خواهد بود اما چاره جز تسلیم و رضا در مقابل تقدیر الهی نیست.

این ضایعه بزرگ را به ملت ایران ، جامعه بزرگ بلوچستان ، فرهنگ دوستان و خانواده داغدار ایشان منجمله طوائف سردارزهی ، سعیدی و علی الخصوص جناب آقای مهندس معین الدین سعیدی نماینده محترم مردم شهرستان های چابهار ، کنارک، نیکشهر ، قصرقند و دشتیاری تسلیت عرض می کنیم و برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماییم.

روحش شاد و یادش گرامی

 اهالی روستای آبگاه از توابع بخش مرکزی شهرستان نیکشهر

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار