یک منبع آگاه در لبنان می‌گوید مقامات دولتی در خصوص خطر ناشی از ذخیره مواد منفجره در بندر بیروت پیش‌تر پیام هشدار دریافت کرده بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برخی رسانه‌های خبری از جمله رویترز می‌گویند رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر لبنان در ماه ژوئیه درباره خطر ناشی از وجود ۲۷۵۰ تُن نیترات آمونیوم در بندر بیروت پیام هشدار دریافت کرده بودند.

خبرگزاری رویترز با استناد به گزارش اداره کل امنیت لبنان، که در آن به نامه خصوصی ارسال شده به میشل عون و حسان دیاب، رئیس جمهور و نخست وزیر مستعفی این کشور در ۲۰ ژوئیه اشاره دارد، این خبر را منتشر کرد. رویترز به نقل از یک مقام ارشد امنیتی لبنان که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد در این نامه به مقامات دولتی اعلام شد که مواد شیمیایی ذخیره شده در بندر بیروت نیاز به تمهیدات ایمنی سریع دارند.

این مقام لبنانی به رویترز گفت این خطر وجود داشت که این مواد در صورت سرقت در حملات تروریستی بکار گرفته شوند. به‌رغم هشدار مقامات امنیتی در خصوص اینکه انفجار این مواد می‌تواند کل بیروت را نابود کند، میشل عون روز جمعه با تائید اطلاع از وجود این حجم از مواد خطرناک شیمیایی، با رد مسئولیت این حادثه گفت دستورات لازم برای بررسی این انفجار را به دبیرکل شورای عالی دفاعی لبنان داده است. این مقام مطلع لبنانی نیز گفت رئیس جمهور اختیار برخورد مستقیم در خصوص مسئله بندر بیروت را نداشته است.

انفجار هولناک سه شنبه گذشته در بیروت که صد‌ها کشته برجای گذاشت، در نهایت منجر به استعفای دولت حسان دیاب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
بابا کار اسراییل بود چرا نمیخوان قبول کنن.مثل کبک سرشون رو کردن زیر برف!!!
آخرین اخبار