مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: براساس سند اجرایی اشتغال استان در سال ۹۹ تعداد ۴۷ هزار و ۳۰۸ فرصت شغلی به طور ناخالص پیش بینی شده که ۵۰ درصد آن در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اعلام کرد: براساس گزارش سامانه رصد شهرستان‌های اسلام آبادغرب با ۶۲ درصد، سرپل ذهاب با ۶۰ درصد و کنگاور با ۵۸ درصد بیشترین ثبت ایجاد اشتغال و شهرستان‌های گیلانغرب، پاوه و هرسین کمترین ثبت اطلاعات داشته اند.

او همچنین از پرداخت تسهیلات ویژه کرونا به کسب و کار‌های آسیب دیده خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۵۸ واحد به منظور حمایت از ۱۵ هزار و ۴۵۶ فرصت شغلی درخواست دریافت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در سامانه کارا کرده‌اند و در حال تکمیل پرونده در بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات هستند.

او اضافه کرد: تاکنون مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات از سوی مؤسسات و بانک‌های عامل استان در حمایت از سه هزار و ۴۴۵ فرصت شغلی به متقاضیان پرداخت شده است

عزیزی، روند پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا را  از سوی بانک‌ها مطلوب دانست و خواستار تسریع بیشتر دستگاه‌های مربوطه و بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات حمایتی شد.

او گفت: از نظر پرداخت تسهیلات نسبت به سهمیه تخصیصی در رتبه سیزدهم کشوری و از نظر پرداخت تسهیلات در جایگاه ۱۶ کشور قرار داریم و بیشترین تسهیلات پرداخت شده در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پس از آن صنایع و واحد‌های صنعتی و بازرگانی بوده است.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.