مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، گفت: هیچ گونه نگرانی از بابت خسارت برگزاری کنسرت‌های آنلاین در بنا‌های تاریخی وجود ندارد.

فریدون اللهیاری مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در شرایط کنونی برگزاری کنسرت‌های حضوری در بنا‌های تاریخی اصفهان به دلیل شیوع ویروس کرونا منتفی است، اما به دلیل نیاز جامعه به شادی و نشاط اجتماعی برگزاری کنسرت‌ها با شرایط خاص و ویژه بصورت آنلاین و غیر حضوری در بنا‌های تاریخی بلامانع است.


او ادامه داد: در حال حاضر کنسرت‌ها به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار و در راستای حفاظت از بنا‌های تاریخی با ایجاد فاصله از بنای تاریخی و با حداقل تعداد نوازنده برگزار می‌شوند.

مدیرکل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: هیچ گونه نگرانی از بابت خسارت برگزاری کنسرت‌های آنلاین در بنا‌های تاریخی وجود ندارد، زیرا با تفاهم نامه‌ای که میان سازمان میراث‌فرهنگی و مسئولان برگزار کننده کنسرت منعقد می‌شود برگزار کنندگان کنسرت موظف به رعایت اصول و قواعدی هستند که در تفاهم نامه قید شده است.


اللهیاری عنوان کرد: از شرایط برگزاری کنسرت آنلاین در فضا‌های تاریخی می‌توان به استفاده نکردن گروه موسیقی از ساز‌های کوبه‌ای که ایجاد صدا‌های بلند می‌کنند، به استاندارد رساندن میزان ارتعاش صدای ساز‌ها و به حداقل رساندن زمان برگزاری کنسرت‌ها (یک روز و به مدت یک ساعت) اشاره کرد.


او افزود: کمیته‌ای ویژه شامل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، مسئولان امور تاریخی و مسئول حفاظت از بنای تاریخی بر اجرای کنسرت (بصورت حضوری و غیر حضوری) در بنا‌های تاریخی نظارت مستقیم کامل خواهند داشت.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در برگزاری کنسرت به صورت حضوری و حتی غیر حضوری در بنا‌هایی مانند کاخ چهل ستون که بخش عمده آن چوبی است با استاندارد‌های های ویژه و خاصی کنسرت برگزار می‌شود به طور مثال می‌توان به ایجاد فاصله منطقی با بنا اشاره کرد، در کنسرتی که سال گذشته بصورت حضوری در کاخ چهل ستون برگزار شد صن کنسرت با ایوان کاخ ۲۰ متر فاصله داشت.

اللهیاری با اشاره به حضور مردم در فضای بیرونی بنا‌های تاریخی در کنسرت‌های حضوری خاطرنشان کرد: به هیچ وجه مردم برای تماشای کنسرت وارد فضای داخلی بنای تاریخی نمی‌شوند و از فضا‌های بیرونی و خارجی استفاده می‌شود.

او در پایان اضافه کرد: از شرایط لازم برای برگزاری کنسرت‌های حضوری می‌توان به تردد محدود خودرو‌های حمل و نقل در بنای تاریخی، استفاده نکردن از سیگار، ظروف یک بار مصرف و آب معدنی، فاصله مناسب اکو و بلندگو‌ها از فضای داخلی ابنیه تاریخی، فاصله ۲۰ الی ۲۴ متری از ایوان اصلی بنا، استفاده نکردن از ساز‌ها و آلات موسیقی که صدای بسیار بلندی را ایجاد نمی‌کنند و ارتعاش‌ها در حد استاندارد اشاره کرد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار