بلدی از ساخت یک هزار واحد مسکونی در روستا‌های قم تا پایان امسال برای خانوار‌هایی که از داشتن مسکن مناسب محرومند خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مهندس بلدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جلسه برنامه ریزی و تصمیم گیری ساخت یک هزار واحد مسکونی در بخش‌های استان قم با اعلام این خبر گفت: افرادی که بر اساس معیار‌های مختلف ازجمله ساکن بودن در روستا‌ها و بخش‌ها، مستاجر بودن و یا نداشتن منزل مناسب از سوی بخشداری‌ها معرفی می‌شوند شامل دریافت این واحد‌های مسکونی خواهند بود.

او افزود: برای کمک به خانوار‌هایی که از این طرح بهره مند می‌شوند، مبلغ ۵۰ ملیون تومان وام با بازپرداخت ۱۳ ساله با دو سال تنفس و همچنین ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شده است.

تفاهم نامه ساخت یک هزار مسکن برای مردم در شهر‌های کوچک و روستا‌های استان اوایل تیر به امضای سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری قم رسید.

بر اساس این تفاهم نامه، اعتبار مورد نیاز برای ساخت یک هزار واحد مسکونی ۷۰۰ میلیارد ریال است که ۳۰۰ میلیارد ریال آن بصورت کمک بلاعوض از سوی سازمان برنامه و بودجه و ۴۰۰ میلیارد ریال هم توسط بنیاد مسکن در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۵ درصدی تامین خواهد شد.

در این جلسه بخشداران و نمایندگان بنیاد مسکن در بخش‌های استان موظف شدند نسبت به شناسایی و معرفی افراد دارای شرایط به بنیاد مسکن هرچه سریعتر اقدام کنند.

حیدری فرماندار قم طرح ساخت یک هزار واحد مسکونی و همچنین اجرای طرح ملی مسکن در سراسر کشور را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در خدمت رسانی به محرومین دانست و گفت: اجرای مستمر و متداوم چنین طرح‌های ارزشمندی، تلاش مضاعف و همکاری و همگرایی بیشتر مسئولین در بخش‌های مختلف را می‌طلبد.

گفتنی است: افراد دارای شرایط در بخش‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و نحوه دریافت تسهیلات ساخت این واحد‌ها می توانند به دفاتر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار