تردد اتوبوس‌های فرسوده یکی از مشکلات کلان شهر‌ها است و مشهد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است،گفت: متاسفانه به دلایل مختلفی همچون  تولید نداشتن ناوگان در داخل،  واردات نداشتن ناوگان اتوبوسرانی به کشور و همچنین افزایش چشمگیر و محسوس قیمت خرید اتوبوس، نوسازی ناوگان با مشکلات جدی روبرو شده است.

او افزود: در سال ۹۶ قیمت هر دستگاه اتوبوس حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون بود، اما این عدد در حال حاضر به حدود ۲.۷ میلیاردتومان رسیده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: با وجود همه این مشکلات و تنگناها، از ابتدای شورای پنجم تاکنون ۱۸۶ دستگاه اتوبوس جدید و ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس وارد چرخه سرویس‌دهی به شهروندان شده است.

بهاروند با بیان اینکه سرویس‌دهی و ارائه خدمات به مردم را تحت هیچ شرایطی نمی‌توان تعطیل کرد و باید تدبیر و چاره مناسبی اندیشیده می‌شد، بیان کرد: در چنین شرایطی، بازسازی ناوگان فرسوده در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد مجدانه پیگیری شد و خوشبختانه با تلاش فراوان و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، ۱۳۶ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و بازسازی ۱۴۵ دستگاه نیز برای سال ۹۹ در برنامه قرار گرفته است.

او تصریح کرد: سرجمع نوسازی ناوگان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ برای شهرداری مشهد حدود ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد تاکید کرد: مطابق برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری مشهد، تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده خطوط باید نوسازی و بازسازی شوند و براین اساس میانگین عمر ناوگان به ۵.۵ سال کاهش پیدا می‌کند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.