فرمانده انتظامی استان اردبیل از افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار هوشنگ حسینی، فرمانده انتظامی استان اردبیل ظهر امروز در جلسه تجلیل از خبرنگاران به میزان کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: تاکنون یک تن مواد مخدر در استان کشف شده که این کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است.

او به کشف کالا‌های احتکار شده و قاچاق در استان اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: در ۴ماهه گذشته امسال، تعداد ۳۰فقره احتکار کالا به ارزش ۵۸میلیارد کشف شده و ۵۷۰ فقره پرونده نیز در خصوص قاچاق کالا در استان تشکیل شده که در این ارتباط ۵۸۲ نفر دستگیر شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل به کاهش ۴۹درصدی تصادفات در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و بیان داشت: در ۴ماهه نخست سال‌جاری ۷هزار و ۹۰۷ فقره تصادف در استان اتفاق افتاده است.

سردار حسینی با اشاره به تماس مردم با سامانه ۱۱۰ پلیس در استان اذعان داشت: امسال به صورت متوسط روزانه ۲هزار و ۲۱۵ تماس با سامانه ۱۱۰ پلیس انتظامی استان انجام می‌شود که از این بین ۸۲۸ مورد از تماس‌ها عملیاتی بوده و به صورت متوسط روزانه دو هزار و ۵۰۰ مامور انتظامی استان در حال انجام عملیات هستند.

او افزود: استان اردبیل جزو سه استان امن کشور بوده و نیروی انتظامی استان نیز در بحث رضایتمندی عمومی در بین دستگاه‌های حاکمیتی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل به اقدامات نیروی انتظامی در استان اشاره کرد و بیان داشت: در استان اردبیل ۵۴درصد از سرقت‌های انجام شده خرد و ۴۶درصد جزو سرقت‌های مهم بوده و خوشبختانه درصد سرقت‌های مسلحانه و ... در این استان منفی است.

سردار حسینی تصریح کرد: در سال‌جاری میزان سرقت‌ها در استان با کاهش همراه بوده و با تلاش عوامل نیروی انتظامی استان، میزان کشف سرقت‌ها ده درصد افزایش داشته و میزان درصد کشف نسبت به وقوع سرقت نیز ۸۹درصد بوده که بیشترین درصد دستگیر شدگان در خصوص سرقت نیز اعتیاد به مواد مخدر داشته‌اند.

او در خصوص موضوع آسیب‌های اجتماعی به طرح ناظر یک برای برخورد با کشف حجاب در خودرو اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در این طرح برای بار اول پیامک‌هایی به گوشی تلفن همراه فرد ارسال و در بار دوم احضار و تعهد کتبی و در بار سوم نیز در قانون تعریف‌هایی صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل اظهار کرد: ۷۴درصد از پرونده‌ها در نیروی انتظامی استان اردبیل با مصالحه و از طریق مشاوره و ... مختومه می‌شود که در صورت عدم مصالحه بین طرفین، حجم زیادی از پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان باید ارسال می‌شد.

سردار حسینی به کاهش جرایم سایبری در استان اردبیل نیز اشاره کرد و اظهار داشت: میزان کشفیات پلیس فتا در خصوص جرایم سایبری در سال‌جاری ۴۰۰ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۴درصد رشد داشته که نشان از تلاش پلیس فتای استان در کشف جرایم سایبری دارد.

او تاکید کرد: تیم‌های مختلفی در نیروی انتظامی استان اردبیل برای مقابله با اراذل و اوباش به‌خصوص در تفرجگاه‌ها ایجاد شده و نیروی انتظامی استان در خصوص آرامش و امنیت مردم تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل به تحول و ارتقاء تجهیزات هوشمندسازی در نیروی انتظامی اشاره کرد و اذعان داشت: تجهیز گشت‌های انتظامی در دستور کار ناجا قرار دارد و تاکنون اقدامات بسیار ارزشمندی در این خصوص انجام شده که باعث ارتقاء امنیت و نظم در جامعه خواهد شد.

حسینی به ارتقاء اتاق مانیتورینگ برای پایش تصویری و کنترل، افزایش دوربین‌های بین راهی و درون شهری و اقدامات انجام شده در خصوص دوربین‌های پلاک خوان اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.