رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از نوبت گیری بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح سنجش بدو ورود به دبستان استان خبرداد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  به نقل از رابط خبری آموزش و پرورش استثنایی علی متفیان  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی  گفت : با احتساب نو آموزان پیش دبستانی تا کنون ۹  هزار و ۵۰۰ نفردر پایگاه‌های سنجش استان مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

متقیان افزود : از ۱۹ هزار نو آموز بدو ورود به دبستان پیش بینی شده تا کنون ۱۵  هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سنجش نوبت گیری کرده و ۹  هزار و ۵۰۰ نفر نیز مورد ارزیابی قرار گرفته اند.


بیشتر بخوانید 


او  در ادامه گفت :در پایگاه‌های اولیه استان از ۲  هزار و ۴۴۰ نفر نو آموز ارزیابی شده ۵۳۵ نفر به مرحله تخصصی ارجاع شده اند که در مرحله تخصصی نسبت به تشخیص مشکلات و درمان آن‌ها اقدام خواهد شد.

متقیان افزود: از این تعداد ۱۱۳ نفر ارجاع بینایی، ۷۳ نفر ارجاع شنوایی، ۳ نفر ارجاع جسمی و ۳۴۶ نفر ارجاع به مرحله تخصصی آمادگی ارجاع شده اند.

او ضمن تاکید بر مراجعه به موقع خانواده‌ها  گفت :  نو آموزانی که نوبت گیری نکرده اند هر چه سریعتر به مدرسه محل ثبت نام مراجعه کرده و نوبت گیری را انجام دهند.

 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.