نماینده مسلمان آمریکایی، رقیب خود را از حمایت مالی صهیونیست‌ها برخوردار بود، در انتخابات مقدماتی کنگره شکست داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، ایلهان عمر، نماینده مسلمان دموکرات ایالت مینه سوتا با برتری بر «آنتون ملتون میوکس» یک قدم دیگر به سمت نماینده حوزه ۵ مینه سوتا نزدیک شد.

بر این اساس، عمر با کسب ۵۷ درصد آراء موفق شد ملتون میوکس را با ۳۹ درصد آراء در انتخابات مقدماتی شکست دهد. او در انتخابات ماه نوامبر کنگره با لسی جانسون رو به رو خواهد شد.

ایلهان عمر تنها زن گروه چهار نفره زنان ترقی خواه کنگره نیست که در انتخابات اولیه پیروز شده است. الکساندر اوکازیو کورتز، نماینده دموکرات نیویورک و رشیده طلیب، نماینده دموکرات میشیگان نیز در تابستان امسال رقبای دموکرات خود را شکست دادند.

ایلهان در حالی یک قدم دیگر به سوی نمایندگی حوزه پنجم مینه سوتا در کنگره آمریکا نزدیک می‌شود که یک گروه حامی رژیم صهیونیستی تاکنون ۳۹۷ هزار دلار به کمپین انتخاباتی رقیب عمر کمک کرده بود.

ایلهان عمر که سومالیایی‌الاصل و مسلمان است، در سال ۲۰۱۸ با کسب ۷۸ درصد آرا موفق شده بود وارد مجلس نمایندگان آمریکا شود و در این مدت اختلافات شدیدی با دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا داشته است.

انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات اصلی کنگره آمریکا همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در آبان‌ماه خواهد بود، در ۱۱ اوت (۲۱ مردادماه) برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار