دو مرکز جدید تحقیقاتی در دانشگاه آزاد کردستان تاسیس می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان از تاسیس و راه اندازی دو مرکز جدید تحقیقاتی در حوزه خانواده و مسائل مرتبط با بخش کشاورزی این استان خبر داد.

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اخذ مجوز راه اندازی دو مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، گفت: در جلسه اخیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان مجوز تاسیس دو مرکز جدید تحقیقاتی در سنندج راه اندازی شده است.

او افزود:مرکز تحقیقاتی خانواده با دو کارگروه تخصصی در حوزه حقوق خانواده و مسئله طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی با صدور مجوز همراه شده و در روز‌های آینده فعالیت این مرکز به صورت رسمی آغاز می‌شود.

امینی بیان کرد:این مرکز برای اولین بار در کشور راه اندازی می شود که شامل دو گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی خانواده و گروه فقه و حقوق خانواده می شود.

او با اشاره به اهمیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه، یادآور شد: متاسفانه وضعیت استان کردستان در حوزه آسیب‌های اجتماعی ازجمله مسئله طلاق نگران کننده است و به همین دلیل قرار است که در این مرکز در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی در راستای مقابله با این آسیب طرح‌های کاربردی ارائه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در کنار این مرکز، مرکز تحقیقاتی کشاورزی دامپروری و گیاهان دارویی نیز دیگر مرکزی است که در جلسه اخیر هیات امنای استان کردستان با صدور مجوز همراه بوده و ما قبل از صدور مجوز فعالیت‌های خوبی را در این بخش آغاز کرده‌ایم.

او افزود: راه اندازی مرکز تحقیقاتی در بخش کشاورزی در راستای توجه به ظرفیت‌های این بخش راه اندازی شده است و در کنار این مهم نسبت به فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه گیاهان دارویی هم فعالیت‌های خوبی در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه آزاد کردستان، کشت قلمه‌های انگور سیاه، گل محمدی، زرشک، گردو و سماق را هم از جمله برنامه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی، دامپروری و گیاهان دارویی ذکر کرد که تاکنون ۵۶۰ قلمه سماق در مریوان کشت شده است.

امینی گفت: در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی در استان کردستان با تکیه بر توانمندی‌های نیروی انسانی فعالیت‌های خوبی را  آغاز کرده‌ایم و انتظار داریم که بتوانیم از یافته‌های علمی این بخش در راستای کمک به توسعه بخش کشاورزی استان کردستان بهره برداری کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار