سازمان ملل: لبنان نیازمند تشکیل هر چه سریعتر دولتی مردمی است

نماینده سازمان ملل در امور لبنان تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید این کشور را که مورد قبول مردم باشد و به خواسته‌های آنان پاسخ دهد، خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازبه نقل از آناتولی، «یان کوبیچ» نماینده سازمان ملل در امور لبنان، مقامات و احزاب سیاسی لبنان را به تشکیل هر چه سریعتر دولت جدیدی که پاسخگوی خواسته‌های مردم و مورد قبول آنان باشد، فراخواند.

او در بیانیه‌ای از مقامات لبنان خواست از شکاف دولتی ایجاد شده اجتناب کنند و هرچه سریعتر دولت جدید را تشکیل دهند.

کوبیش بر اهمیت توانمندی دولت جدید در مقابله با چالش‌های دشوار و متعددی که کشور لبنان درگیر آن است و پایان دادن به اقدامات مفسدانه گذشته تاکید کرد.

او در این بیانیه اعلام کرد که در جلسات شورای امنیت که ویژه بررسی اوضاع لبنان است، هرچند زمان آن تاکنون مشخص نشده، مشارکت خواهد کرد.

پس از انتشار اخبار ضد و نقیضی در خصوص استعفای حسان دیاب در رسانه‌های مختلف، نخست‌وزیر لبنان شب دوشنبه رسما استعفا کرد. بنابر اعلام منابع خبری میشل عون، رئیس جمهور لبنان استعفای دولت حسان دیاب را پذیرفت و دیاب به عنوان رئیس دولت پیشبرد امور تا زمان تشکیل دولت جدید منصوب شده است.

پایگاه «ال بی سی آی» بنا به اطلاعات بدست آمده اعلام کرد «نواف سلام» سفیر سابق این کشور، گزینه مورد تائید واشنگتن و پاریس برای تصدی نخست وزیر است.

عصر روز سه‌شنبه (۴ اوت) انبار نیترات آمونیوم در بندر بیروت لبنان منفجر شد و بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در حادثه مهیب انفجار بیروت حدود ۱۷۱ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر زخمی شدند.

به‌رغم استعفای دولت لبنان و کناره‌گیری حسان دیاب از نخست‌وزیری این کشور، اعتراضات مردمی در لبنان که پس از انفجار‌های هفته گذشته بندر بیروت آغاز شد، همچنان ادامه دارد که در مواردی به درگیری میان نیرو‌های امنیتی و معترضان منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار