۶ طرح گازرسانی روستایی و واحد‌های تولیدی و کشاورزی استان با ۱۲۹ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا شریفی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند،گفت: ۶ طرح گازرسانی روستایی و واحد‌های تولیدی و کشاورزی استان با ۱۲۹ میلیارد ریال اعتبار هفته دولت بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود.

او افزود: در هفته دولت با بهره برداری از طرح‌های گازرسانی، روستا‌های سرخ ده، اگره و سیاه پره در شهرستان دامغان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

علیرضا شریفی نژاد با اشاره به مصرف ۷۵ درصدی گاز استان در بخش نیروگاه و صنعت ابراز داشت: طی هفته دولت عملیات گازرسانی به واحد‌های تولیدی و کشاورزی در شهرستان‌های سمنان، گرمسار و مهدیشهر نیز با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و همچنین توسعه گازرسانی در شهرستان‌های سمنان و میامی با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد ریال تا پایان امسال نهایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در روستا‌های کشور ۸۹ درصد است، وضعیت گازرسانی به روستا‌های استان را مطلوب توصیف کرد و گفت: با وجود پراکندگی وسیع جمعیت در استان سمنان، ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان به مراتب بالاتر از میانگین کشوری است.

طی هفت سال گذشته، ۹۸ روستای استان سمنان گازرسانی و ۱۴۴۲ کیلومتر شبکه زیرساخت گاز در استان اجرا شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.