پارلمان عربی حمله پهپادی ترکیه به شمال عراق را مصداق نقض حق حاکمیت این کشور و زیر پا گذاشتن منشور سازمان ملل اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، پارلمان عربی ضمن محکوم کردن تجاوز پهپادی روز گذشته ترکیه به شمال عراق، آن را نقض آشکار منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی دانست.

رئیس پارلمان کشور‌های عربی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به رئیس جمهور و مردم عراق اقدامات ترکیه را نقض مکرر قوانین بین المللی و تجاوزی خطرناک به حاکمیت عراق اعلام کرد. این مقام پارلمان کشور‌های عربی افزود تجاوز ترکیه به اقلیم کردستان عراق نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت و نادیده گرفتن احترام به روابط دوستانه میان کشورهاست.

عصر روز سه شنبه رسانه‌های کُردزبان از حمله پهپادی ترکیه به یک تجمع مسئولان گارد مرزی عراق و حزب کارگران کردستان خبر دادند. شبکه اسکای نیوز به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد یک فروند پهپاد ترکیه به اشتباه یک کاروان خودرویی گارد مرزی عراق را در نزدیکی شهر «سیدکان» در شمال شرقی اربیل بمباران کرده است. این شبکه همچنین اعلام کرده دست کم ۵ نفر از نیرو‌های مرزی عراق و حزب کارگران کردستان در این بمباران جان خود را از دست داده اند.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای حمله ترکیه به منطقه سید کان در اقلیم کردستان عراق را محکوم و تاکید کرد: تجاوزات متوالی ترکیه نقض خطرناک حاکمیت عراق و مخالفت آشکار با قوانین و توافقنامه‌های بین المللی است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار