به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدحسن کلهری مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان قم ، با اشاره به اهمیت و جایگاه خبرنگاری در جامعه گفت : خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولان و انعکاسدهنده مشکلات، کاستیها و تلاشهای مدیران هستند.
کلهری دسترسیهای نمایشگاه و شهرک صنعتی شکوهیه در ۳۰ کیلومتری شهر را موردتوجه قرارداد و افزود:حدود ۶۰ درصد تصادفات جادهای در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق میافتد که آمار خیلی بالایی است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان قم با بیان حساس بودن موضوع ایمنی راهها عنوان کرد: در صورت یکلحظه غفلت، عامل انسانی منجر بهتصادف و فوت هموطنان میشود، بنابراین اگر بخواهیم انرژی خود را روی حذف تصادفات، تمرکز کنیم باید روی این ۳۰ کیلومتر کار بیشتری انجام شود.
کلهری با اشاره به آخرین وضعیت شهرک حملونقل بار و لجستیک گفت: پیشازاین پایانه بار عمومی کالا داشتیم که محل آن کیلومتر شش جاده قدیم قم- تهران بود که به دلایلی به گمرک تحویل داده شد و قرار بر این شد مکانی بهعنوان شهرک حملونقل یا پایانه بار عمومی در ۲۰ کیلومتری جاده قدیم قم- تهران مکانیابی و پیگیری شود.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان قم یادآورشد: اگر جاده اصلی اتوبان قم- تهران را آنتنی و پشت سرهم دسترسی بدهیم در مبادی ورودی و خروجیها شاهد تصادف خواهیم بود.
کلهری با بیان دلایل و علت این موضوع عنوان کرد: دو بانه شدن جاده قدیم قم- تهران و وجود پدافند هوایی حضرت معصومه (س) و سایت هستهای فردو در نزدیکی این مکان ازجمله دلایل عقبنشینی و کمتر شدن زمین اختصاصیافته جهت ساخت شهرک حملونقلی بار هستند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان قم با بیان اینکه روند احداث شهرک را از طریق بخش خصوصی در حال پیگیری هستیم، تصریح کرد: زمین این شهرک ابتدا ۴۸ هکتار بود و در حال حاضر به ۲۶ هکتار زمین تقلیل یافته است.
او یادآور شد: دیوار این شهرک کشیده شده و ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد البته این پیشرفت بیشتر شامل دیوارکشی و کارهای مقدماتی بوده و کار فیزیکی داخل آن کاری انجامنشده است و در حال حاضر در حال پیگیری برای ایجاد زیرساختهای آن هستیم و امیدواریم تا پایان امسال فاز نخست آن افتتاح شود که امیدواریم به این مهم دست پیدا کنیم.
کلهری دسترسی به ریل را یکی از لازمههای مهم احداث شهرک لجستیک برشمرد و افزود: این موضوع نیاز به بررسی دارد که آیا میتوان در محل احداث شهرک حملونقل بار دسترسی به ریل ایجاد کرد یا نه باید لجستیک را جای دیگری منتقل کنیم که دسترسی به ریل نزدیک باشد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان قم تصریح کرد: فاز نخست این پروژه، شامل محل غرف شرکتهای حملونقلی، استراحتگاه رانندگان و پارکینگ مشترکی است که برای توقف خودروهای نقلیه در طرح در نظر گرفتهشده میشود.
انتهای پیام/ح