مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی از نصب سنجه های مخابراتی خبر داد که شاخص ‎های کیفی و تجربی خدمات اینترنت را رصد می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی از راه اندازی یک میلیون دسترسی اینترنت پهن باند ثابت VDSL و FTTH تا پایان سال جاری در شهر‌های اصفهان و قم خبر داد. محمدتقی شفیعی با اعلام این خبر گفت دسترسی ۸۰ درصد خانوار‌ها به پهن باند ثابت با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در برنامه افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده و ارایه پهن باند ثابت از سوی برخی اپراتور‌ها با همکاری سایر نهاد‌ها مانند شهرداری ها، شرکت‌های توزیع برق و شرکت مخابرات ایران در قالب برنامه زمان بندی شده در برخی استان‌ها آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


وی درباره نحوه پایش کیفیت سرویس اینترنت در اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی اضافه کرد که در استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد در ۳۹ مرکز مخابراتی سنجه‌های مخابراتی نصب شده است که به طور پیوسته در حال رصد شاخص ‎های کیفی و تجربی خدمات اینترنت هستند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی افزود: گزارش‌های این سنجه‌های نصب شده از طریق سامانه نت‎ سنج ‎پلاس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، بر همین اساس علاوه بر رگولاتوری، مردم نیز می‌توانند با این سامانه شاخص‌های کیفیت اینترنت اپراتور‌ها را مشاهده و بر آن نظارت داشته باشند.

شفیعی درباره سایر اقدامات نظارتی در حوزه کیفیت خدمات ارائه شده به مردم بیان کرد: علاوه بر پایش برخط، نظارت بر کیفیت، تعرفه خدمات و تفکیک ترافیک داخلی از بین الملل از طریق بازرسی ‎های حضوری نیز انجام می‌شود.

وی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) را یکی دیگر از ابزار‌های نظارتی عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور که به علت شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بازرسی‌های حضوری سازمان تا حدودی محدود شده است، پیگیری شکایات مردم در سامانه ۱۹۵ در شناسایی تخلف‌های اپراتور‌ها و رفع آن‌ها موثر بوده است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی، اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۲۴ هزار و ۵۴۳ شکایت مربوط به منطقه مرکزی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این میان ۱۵ هزار و ۱۳۲ شکایت مربوط به حوزه فناوری و ۹ هزار و ۴۱۱ شکایت نیز مربوط به حوزه ارتباطی است که در حال حاضر ۹۰ درصد این شکایت‌ها بررسی و به آن‌ها پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار