سخنگوی صنعت برق با ارائه آخرین وضعیت مصرف برق کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مصرف برق حدود ۸۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

آخرین وضعیت مصرف برق کشور در ۲۴ ساعت گذشته / دلایل پیک شبانه برق چیست؟به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در ارتباط  مستقیم با شبکه خبر با بیان این که امروز اوج مصرف برق به بیش از ۵۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات رسید، بیان کرد: در این هفته گرمای پایداری در کشور حاکم بود و همین امر باعث افزایش مصرف برق در کشور شد.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر این که شبکه برق در حالت پایدار قرار دارد، گفت: شب گذشته اوج مصرف برق به ۵۷ هزار و ۱۷۵ مگاوات رسید که برای چندمین بار شاهد بالا رفتن مصرف برق در شب بودیم.

رجبی مشهدی در خصوص دلایل این افزایش مصرف شبانه اظهارداشت: به دلیل آنکه برنامه‌های مدیریت بار در ساعت‌های بعد از ظهر اجرا و در شب متوقف می‌شود، شاهد افزایش مصرف برق در ساعت‌های شب هستیم.


بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر رعایت نکات مدیریت مصرف و به ویژه استفاده از دور کند کولر‌های آبی، تنظیم درجه کولر‌های گازی روی عدد ۲۴ و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج بار، اضافه کرد: اگرچه وضعیت ذخیره تولید نیروگاهی کشور مساعد است، اما همچنان نیازمند همکاری مشترکان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار