فرماندار قصرشیرین گفت : مقدمات واگذاری ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای «ولدکشته» از روستاهای بازسازی نشده این شهرستان به اهالی آن پس از گذشت سال‌ها فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : پیرو سفر پارسال هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و رئیس بنیاد مستضعفان کشور با واگذاری زمین برای احداث روستا و همچنین اراضی کشاورزی به اهالی این روستا موافقت شد.

او گفت : بعد از این سفر جلسات متعددی با دستگاه‌های مربوطه برگزار شد و در نهایت با تعهدی که از اهالی روستا توسط بنیاد مستضعفان (مجتمع کشت وصنعت بیستون پارس) گرفته شد، ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی با تایید ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و با نظارت فرمانداری قصرشیرین با استناد به توافقات صورت گرفته واگذار می‌شود.

او افزود: اگر فردی از اهالی روستا تعهد نامه فی مابین شرکت کشت و صنعت بیستون پارس و اهالی روستا را امضا نکند از زمین کشاورزی بهره‌مند نخواهد شد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: امور اراضی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی روند واگذاری این زمین‌ها را بررسی خواهند کرد.

تاتار ادامه داد: تلاش دولت تدبیر و امید بازگشت اهالی نوار مرزی است که علاوه برتامین امنیت عمران و آبادانی را به همراه خواهد داشت.

او گفت: قصرشیرین بعد از دوران جنگ تحمیلی بسیاری از روستا‌های نوار مرز آن خالی از سکنه شد، اما با تلاش‌ها و رایزنی‌های مسئولان و دولتمردان هم اکنون شرایط برای بازگشت آن‌ها فراهم شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.