معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش توزیع رمدیسیور و فاویپیراویر، دو داروی مورد استفاده برای بیماران کرونایی در استان کرمان خبر داد.

علی اسدی پور، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص پیگیری خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  در خصوص گرانی و کمبود رمدیسیور و فاویپیراویر، دو داروی مورد استفاده برای بیماران کرونایی در استان کرمان گفت: فرم تقلبی بعضی از دارو ها در بازار آزاد وجود دارد و به نظر می رسد در این شرایط بحران کرونا، توزیع فرم تقلبی و بی اثر این دارو، راهی برای کسب درآمد نامشروع افراد متقلب و سودجو شده است، به همین دلیل تاکید ما به همه بیماران، همراهیان و پزشکان این است که به هیچ وجه از داروهای بازار آزاد استفاده نکنند.

او تصریح کرد: تولید داروهای رمدیسیور و فاویپیراویر از طرف کارخانجات داخلی شروع شده و در حال حاضر تعداد محدودی از این داروها در اختیار بیمارستان ها قرار می گیرد و در آینده ای نزدیک، قطعا میزان تولید افزایش خواهد داشت و طبیعتا توزیع این داروها در بیمارستان های کشور زیاد خواهد شد.

اسدی پور گفت: این داروها اصلا با پول و رابطه در بین بیماران توزیع نمی‌شود و صرفا بر اساس نظر پزشک معالج و مسئول بیماری های عفونی دانشگاه در بیمارستان ها و بین بیمارانی که بستری هستند، توزیع و مصرف می شود.

او با بیان اینکه مصرف داروها برای بیماران کرونایی سهمیه ای نیست، افزود:  این داروها با در نظر گرفتن شاخص هایی مثل: علائم بالینی، سن بیمار، بیماری های زمینه ای و ... تجویز و مصرف می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: تاکنون داروی رمدیسیویر ایرانی در استان کرمان برای حدود ۱۰۰ بیمار تجویز و اثرات مطلوبی از خود نشان داده است و در آینده ای نزدیک، تعداد بیشتری از این دارو برای درمان این بیماری توزیع خواهد شد.

اسدی پور بیان داشت: تاثیر رمدیسیویر و داروهای ضد ویروس دیگر، قبل از بحرانی شدن وضعیت بیمار مبتلا به کرونا بیشتر است و برای هر بیمار ۶ ویال رمدیسیویر تجویز می شود که هر ویال یک میلیون و دویست هزار تومان قیمت دارند و فعلا تحت پوشش بیمه نیست. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار