حجت‌الاسلام شکری بابیان اینکه برگزاری عزاداری در مکان‌های مسقف ممنوع است، گفت: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی طی ایام محرم در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نشست مشترک اعضای کمیته استانی با مسئولان کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه دوگانگی در شبکه‌های اجتماعی بین سلامت و بهداشت و انجام عزاداری محرم و صفر نظارت شود، گفت: برگزاری عزاداری‌های محرم در اماکن مسقف استان سمنان ممنوع است.

او بابیان اینکه به‌طورقطع حفاظت از سلامت و جان مردم از واجبات است، افزود: محدودیت‌های زمانی در انجام مراسم‌های عزاداری در این مدت از سوی هیئت‌ها لحاظ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه دوگانگی‌ها در ارتباط با عزاداری محرم و صفر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای مجازی در بعضی مواقع رنگ و بوی سیاسی به خود می‌گیرد، بیان کرد: از هم‌اکنون باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

شکری با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال تجمع‌ها در ماه‌های محرم و صفر به سبک گذشته انجام نشود، اضافه کرد: ترس اقشار مردم از ابتلاء به کرونا ویروس در تجمع‌ها، تعیین محدودیت‌های مکانی، تعیین محدودیت زمانی و فقدان پذیرایی عامل اصلی این امر است.

او با اشاره به اینکه دقت نظر در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق روستایی در ایام محرم و صفر به‌طور جد در دستور کار قرار گیرد، بیان کرد: هماهنگی و همدلی‌های خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان برای انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام عزاداری محرم و صفر وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار