رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس از پایان عملیات گمانه‌زنی تعیین عرصه و حریم تپه‌های قبرستان پکاجیک و صدقیان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،افراسیاب گراوند، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس  اظهار کرد: عملیات گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و حریم در تپه قبرستان پکاجیک و تپه صدقیان سلماس با مجوز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور انجام شد.

او با اشاره به هزینه‌های انجام گرفته برای این عملیات افزود:این عملیات با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام گرفت.

گراوند تصریح کرد:تپه قبرستان پکاجیک و تپه قبرستان صدقیان از آثار و استقرارگاه‌های متعلق به دوران پیش از تاریخ در منطقه هستند که در دوران اسلامی نیز به‌عنوان گورستان مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس عنوان کرد: این آثار تاریخی- فرهنگی با شماره ۱۷۶۲۵ و ۱۷۶۷۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند.

او هدف از گمانه‌ زنی باستان‌شناختی را شناخت گستره حقیقی تپه‌ها، تعیین عرصه و تدوین نقشه گستردگی آن‌ها در راستای حفاظت و صیانت از این آثار مهم باستانی دانست.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.