معاون رییس جمهوری:

اقتصاد دانش بنیان کردستان تقویت می‌شود

ستاری گفت: با تقویت زیرساخت‌های پارک علم و فناوری، حوزه اقتصاد دانش بنیان استان کردستان ارتقا پیدا کرده و تقویت می‌شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروزشنبه گفت: این استان پارک فناوری نسبتا موفقی دارد، اما هنوز نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر برای توسعه زیرساخت‌ها است البته در شهر‌های دیگر استان هم حمایت‌هایی برای پیگیری کار‌های فناورانه زیر چتر پارک علم و فناوری انجام می‌گیرد.

او نیروی انسانی خلاق و پیشینه تاریخ کارآفرینی و تجاری کردستان را کمک بزرگی در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان این استان دانست و افزود: بخش عمده‌ای از کار‌ها بواسطه صنایع خلاق انجام می‌شود که امروز در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان تصمیماتی خواهیم گرفت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه صنایع خلاق می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی استان شود، گفت: نیروی انسانی خوب و خلاق در کردستان و پیشینه کارآفرینی در این منطقه به ارتقای توسعه اقتصاد دانش بنیان کمک خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در  سفر یک روزه  به استان کردستان از پارک علم و فناوری و دفتر خدمات شهر هوشمند این شهر بازدید می‌کند.

همچنین رونمایی از تولید افزودنی‌های شیمیایی و پلیمری، افتتاح مرکز شتابدهی صنایع خلاق، مرکز شتاب‌دهی ژین و مرکز گیم و انیمیشن مریوان به صورت مجازی و حضور در آئین آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری، از دیگر برنامه‌های این مقام مسئول در سنندج است.

 معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به کردستان ساختمان جدید مرکز رشد دانشگاه کردستان را افتتاح و از پیشرفت شتابدهنده ژوری مانگ، شرکت دانش بنیان آتیلا ارتوپد، محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی کردستان بازدید به عمل می‌‌آورد.

گفتنی است در پایان این سفر یک روزه دکتر ستاری با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سنندج دیدار و جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید  با حضور وی و مدیران ارشد استان در استانداری کردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.