نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا شانس بیشتری برای کسب رای در میان آمریکایی‌های فاقد تحصیلات آکادمیک دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج نظرسنجی جدید موسسه پیو نشان می‌دهد ۶۴ درصد از سفیدپوستان فاقد تحصیلات آکادمیک از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا محسوب می‌شوند.

این در حالی است که از سفیدپوستان فاقد تحصیلات آکادمیک تنها ۳۴ درصد از نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ حمایت کردند. همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد اقبال بایدن در میان سایر گروه‌ها ۶۸ درصد و شانس ترامپ هم در میان آن‌ها ۳۰ درصد است.

همچنین نتایج سایر نظرسنجی‌ها حاکی از آن است در کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بایدن همچنان با شانس بیشتر در میان شهروندان آمریکایی نسبت به رقیب جمهوری خواه خود پیش است.

پیش‌تر نیز نتایج نظرسنجی‌ها نشان داد نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در دو ایالت تاثیر گذار از دونالد ترامپ پیشی گرفته است. بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در ایالت پنسیلوانیا جو بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۳ درصد و در ایالت ویسکانسین بایدن ۴۸ درصد و ترامپ ۴۲ درصد شانس پیروزی در انتخابات را دارند. جو بایدن در اکثر نظرسنجی‌ها از ترامپ پیش است.

ترامپ به دلیل عملکرد ضعیفش در مدیریت شیوع ویروس کرونا به شدت مورد انتقاد مردم و رسانه‌های این کشور قرار دارد. برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بایدن از اقبال بیشتری برای پیروزی برخوردار است، اما ترامپ می‌گوید اعتقادی به نظرسنجی‌های دروغین ندارد و در ماه نوامبر بایدن را شکست خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۵:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خوب به طور مشخص نژادپرستای سفیدپوست آمریکایی اکثر طرفدارانی ترامپ رو تشکیل میدن.ولی کلا جو بایدن هم همچین آدم درست و حسابی نیست و شاید بدتر از اون هم باشه چون دموکرات ها خیلی محافظه کار هستن .
آخرین اخبار