به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیر حسین کولیوند در پاسخ به این سوأل که باتوجه به اینکه آمبولانسها هنگام حمل مصدوم با سرعت بیشتری رانندگی میکنند، چه تدابیری برای جلوگیری از بروز تصادفات اندیشیده شده گفت: هنگامی که آمبولانسی به ماموریت فرستاده میشود، دو تکنسین در آن حضور دارند و فردی که با تجربهتر است، رانندگی میکند.
وی با بیان اینکه تکنسینی که رانندگی میکند، برای انجام این کار آموزشهای خاصی را دیده است، ادامه داد: تصادف آمبولانس بیشتر به این دلیل رخ میدهد که همکاران ما برای رسیدن سریعتر به مراکز درمانی و حمایت از جان مصدومان و بیماران مجبورند مسیرهای پر مخاطره را انتخاب کنند و این اتقاق اغلب هنگامی رخ میدهد که بیمار بدحال داخل آمبولانس حضور داشته باشد.
رییس سازمان اورژانس کشور ضمن اشاره به اینکه تصادف آمبولانس شیوع بسیار بالایی ندارد و اینگونه نیست که ما هر روز با آن مواجه باشیم، بیان کرد: پرسنل اورژانس یکسری برنامه آموزشی اجباری قبل از ورود به این سازمان را میگذارند و همه تکنسینهایی که هنگام ماموریت رانندگی میکنند، باید گواهی نامه B ۲ داشته باشند.
کولیوند توضیح داد: رانندگان آمبولانس علاوه بر داشتن گواهی نامه B ۲ باید دورههای آموزشی رانندگی تحت عنوان رانندگی تدافعی را بگذارند که در آنها به تکنسین آموزش داده میشود که در شرایط خاص و بحرانی نظیر بارندگی، برف و مخاطراتی که آمبولانس در جاده و مسیر عبور خود با آنها مواجه است، چگونه وسیل نقلیه را کنترل کند و اگر نیاز شد از خط ویژه، خط اضطرار و گاها مسیر یک طرفه عبور کنند.
وی با اشاره به اینکه رانندگی با آمبولانس قواعد خاصی دارد که حتما قبل از انجام عملیات و شروع کار در اورژانس به تکنسین آموزش داده میشود، عنوان کرد: اگر آمبولانس هنگام ماموریت تصادف کرد، در صورتی که همکاران ما آسیب دیده باشند، آمبولانس و نیروهای درمانی به تعداد کافی به محل حادثه اعزام میشوند، ولی اگر تکنسینها سلامت باشند، خودشان بر بالین بیمار قرار میگیرند و مصدوم ناشی از حادثه و همچنین بیمار داخل آمبولانس را مدیریت میکنند تا آمبولانس بعدی برسد و با هماهنگی پلیس مصدوم به بیمارستان منتقل شود؛ البته در صورتی که وسیله نقلیه حادثه دیده امکان ارائه خدمت را داشته باشد و هم بتواند حرکت کند و هم تجهیزاتش سالم باشند.
منبع: میزان
انتهای پیام/