تیم‌های فوتبال تراکتور و ماشین سازی در شرایطی ویژه امشب در دربی تبریز به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، داستان دربی‌های فوتبال تبریز پس از بازگشت تراکتور به لیگ برتر، با دربی‌های دیگر تفاوت زیادی داشته است. این تفاوت‌ها همواره زیبا نبوده اند و بعضی اوقات  باعث به وجود آمدن اتهاماتی نیز شده اند. این بار، اما به نظر می‌رسد داستان با شهرآورد‌های  های قبلی مثل دربی هفته بیست و هشتم لیگ چهاردهم اندکی متفاوت باشد.

این بار داستان از نوع صفر و ۱۰۰ است

منطق فوتبالی حکم می‌کند که تیم‌های فوتبال تراکتور و ماشین در تقابل با یکدیگر، هدف مشترکی را دنبال کنند. هدفی که در سال‌های اخیر بیشتر به یک شعار می‌ماند، اما این بار واقعیِ واقعی است. "هدف مان این است که ۳ امتیاز این بازی، در تبریز و برای فوتبال این شهر بماند. " این جمله‌ای کلیشه‌ای است که سرمربیان، پیش از دربی تبریزی در سال‌های اخیر بار‌ها و بار‌ها آن را به زبان آورده اند. همان گونه که گفته شد، داستان این بار متفاوت است و ۳ امتیاز باید در تبریز بماند. این در حالی است که صفر و صدی شدن ماجرا، به مانند یک الاکنگ، یک سر بازی را یک قدم به هدف نزدیک‌تر و سر دیگر را به سوی پرتگاه هدایت می‌کند!

هدف مشترک با ایده آل‌های متفاوت

تیم تراکتور  پایین‌تر از پرسپولیس ۶۳ امتیازی و استقلال ۴۹ امتیازی در حال حاضر با ۴۷ امتیاز در رتبه سوم جدول رده بندی قرار دارد. و با توجه به شرایط موجود، از شانس کمی برای صعود از جایگاه فعلی اش برخوردار است. هدف مهم این تیم در این مقطع، حفظ رتبه‌ای است که در آن قرار گرفته است. برای رسیدن به این هدف، تراکتور ۲  رقیب سرسخت دارد. فولاد با امتیاز برابر و تفاضل گل کمتر در رتبه چهارم و سپاهان و شهرخودرو با ۴۵ امتیاز در رتبه‌های چهارم و پنجم حضور دارند. این ۳ تیم در ۲ هفته پایانی منتظر یک لغزش کوچک از تراکتور هستند تا جایگاه سوم را از آن خود کنند.

کمی آن طرف‌تر و در نیمه دوم جدول رده بندی، شاهد قرار گرفتن دیگر نماینده فوتبال تبریز در رتبه سیزدهم هستیم. ماشین سازی با ۲۸ امتیاز بالاتر از ۳ تیم قعرنشینی قرار دارد که به غیر از شاهین، ۲ تیم دیگر هنوز سقوط شان قطعی نشده است. پیکان با ۲۷ و پارس جنوبی با ۲۶ امتیاز، در ۲ هفته پیش رو هم باید حریفان مستقیم خود را شکست دهند و هم برای شکست ماشین، دست به دعا شوند.

به این ترتیب، پیروزی در دربی تبریز  برای ۲ تیم تراکتور و ماشین از نان شب هم واجب‌تر است. به هر حال ۲  تیم برای رسیدن به هدفی به نام پیروزی، ۲ ایده آل متفاوت دارند، یکی برای فرار از سقوط  و دیگری برای سهمیه آسیایی می‌جنگد.

خاطره‌ای تلخ برای رفع اتهام از دربی تبریزی ها؛ روایت بردارکشی در روز روشن!

فلش بک تلخ به لیگ چهاردهم

فلش بک به لیگ چهاردهم، بدترین بخش از مرور خاطرات یک تراکتوری به حساب می‌آید. تراکتور در آن فصل، به تلخ‌ترین شکل ممکن از رسیدن به قهرمانی بازماند. همه تراکتوری‌ها از آن فصل، بازی با نفت را به یاد می‌آورند و آن تساوی مرگبار؛ اما شاید کمتر کسی ۲ بازی قبل‌تر از بازی با نفت را هم عاملی در تلخ شدن لیگ چهاردهم بدانند. واقعیت، اما چیز دیگری است. تراکتور در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فصل ۹۴-۹۳ در حالی به مصاف گسترش فولاد رفت که به مانند بازی روز امشب، ۲ تیم برای کسب ۳ امتیاز بازی، انگیزه‌های متفاوت، اما بالایی داشتند. تراکتور برای قهرمانی بی دردسر پیش از ۲ تقابل دشوار با استقلال و نفت و گسترش برای نیفتادن، به برد مقابل همشهری می‌اندیشیدند.

این در حالی بود که در آن مقطع شایعاتی زیاد مبنی بر مذاکرات پشت پرده برای تسهیل برد تراکتور از سوی تیم همشهری مطرح شد، اما زمانی که سوت پایان بازی به صدا در آمد، تابلوی نتایج، تساوی یک بر یک را نشان می‌داد و شایعاتی متفاوت با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای مطرح شد.

وقتی گل سانتوس  پَر پَر شد

تراکتور با از دست دادن امتیاز دربی تبریز و علی‌رغم شکست دادن استقلال در تهران، مقابل نفت در تبریز متوقف شد و قهرمانی را از دست داد، این در حالی بود که کسب هر ۳ امتیاز تقابل هفته بیست و هشتم مقابل گسترش فولاد، این تیم را قهرمان لیگ برتر می‌کرد، حتی با وجود توقف مقابل نفت! تک امتیاز دربی، اما خیلی به کار گسترشی‌ها آمد و آبی‌ها در لیگ ماندگار شدند. بعد از این دیدار شایعاتی عجیب مطرح شد که هیچ گاه پرداخت جدی به آن‌ها نشد و در نهایت مشخص نشد که این شایعات که حاکی از نقش برخی از دست‌های پشت پرده خودی در توفیق پیدا نکردن تراکتور در کسب ۳ امتیاز دربی بودند، واقعیت داشتند یا خیر؟ هر چه که بود، باعث شد قهرمانی تراکتور بپرد و گلی که سلیو سانتوس به "لارا" تقدیم  کرده بود هم پرپر شد.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار