مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان گفت: بسترهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذار نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان به منظور پایداری شبکه توزیع برق برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید علی اکبر صباغ مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان  گفت: در استان سمنان از مجموع ۶۶۷ مگاوات ظرفیت اسمی موجود، ۴.۸۱۳ مگاوات آن توسط منابع تجدید پذیر تأمین می‌شود که کمتر از یک درصد است.

او افزود: ظرفیت تولید (اسمی- مگاوات) برق کشور ۸۳ هزار و ۴۰۰ مگاوات است که بیشتر از آن توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.

صباغ  بیان کرد: یکی از محور‌های اصولی برای رونق کسب و کار در استان سمنان، استفاده از انرژی خورشیدی است که اجرای این طرح با تصویب در شورای برنامه ریزی استان، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال‌های گذشته در گام اجرایی قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان ادامه داد: ایجاد و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به عنوان یک منبع انرژی پاک می‌تواند کمک بزرگی به پایداری شبکه در استان داشته باشد که در استان برای توسعه و رسیدن به این مهم و ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه گذار، برنامه‌ریزی شده است.

او با بیان اینکه توسعه انرژی‌های نو، به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در توسعه اقتصادی است، تصریح کرد: استفاده از انرژی خورشیدی و نو یکی از شاخص‌های مهم توسعه اقتصادی همواره مورد تاکید استاندار سمنان است.

صباغ اضافه کرد: فراهم کردن زمینه صدور پروانه احداث نیروگاه خورشیدی در استان سمنان در دستور کار بوده و ۱۱ مورد واگذاری زمین و صدور مجوز زیست محیطی و طرح اتصال به شبکه در حال طی کردن روند اداری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.